Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av llesrof
De är snygga, de där XC60 :D

Jag var ute med firmabilen idag och det var inget kul. Små Åpel Combo med dubbdäck är det vi har. Jag har inte kört framhjulsdrivet i snö på många år och insåg hur otroligt mycket trevligare en Crossacountry är. I min XC70 känns det inte som att man skall köra fast mitt i gatan :D
av *pettson*
RV50 halvvägs mellan ödeshög och vadstena. Inte jättemycket snö men däremot lite drev och skridskoblank vägbana. Nåt som tydligen inte påverkar långtradare om dom inte behöver... starta, stanna eller väja. Dom pryder ju våra diken väldigt ofta nu för tiden.
Jag är helt förvånad över nonchalansen. Visst har 60 ton mera friktion... Men den behöver mera än den någonsin kan få för att gira eller stanna. Det är inte läge att trycka på gasen då och stumhålla 80. Jag fick ett fint exempel på det senare än när bilden är tagen. Jag fick fan byta kalsonger när jag kom hem. Mötande tradare ville inte åka i en driva. Han valde min körbana. När tradaren var tillbaka på sin körbana valde släpet att stanna i min. Min ABS var redan i när jag fattade vart släpet var. Men kanske har jag en lycklig stjärna eller nåt annat. Friktionen ökade väl innan vi träffades och släpet vinglade till in i sin fil och halvvägs ut i diket. Jag såg hans bromsljus i backspegeln. Själv stod jag stilla och luktade skit. Hur fort jag körde? Jag höll 55km/h på den 70 sträckan.
Bilden knäppte jag stillastående.
Bild
av llesrof
Det är sånt här väder som skiljer ut skickliga förare från mindre skickliga förare. Sedan tror jag att många lastbuiskuskar är för unga. De har nog helt enkelt inte någon trafikerfarenhet men desto mer omogen attityd.
Användarvisningsbild
av erikn
Typ den här?
[youtube]hY-TylIS8n0[/youtube]
Användarvisningsbild
av StringerBell
8 grader plus i Göteborg.... GÖTT!!
av Droopy
Här har det snöat ännu mer idag men nu är det på plussidan igen, blir väl slask och mod av allt nu istället. Det är fasiken inga riktiga vintrar länge.
av pergrein
Jaha, då kommer första snön... Det kom några flingor igår men idag så blir gräsmattorna vita :D
Blir väl vitterhjul nu på en av bilarna iallafall.

Med vänlig hälsning
Per
Användarvisningsbild
av vetten
Jaha då är det snart dags för eländet igen då, i morse va det -1 grad ute när jag gick upp :( så nu är det synd att man inte kan göra som björnarna och gå i ide över vintern.
av llesrof
Fy f-n vad skönt att inte bo i Norrland.
Användarvisningsbild
av Fisch
Något udda fråga, men hur som helst.

När lägger sig normalt snön i luleå/piteå trakten?
  • 1
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 190
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]