Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av maccus
Hilmer skrev:När du väl är under bilen så är det bara att leta upp vart wiren tar vägen, vid höljets slut finner du en stor "justerskruv". Finns två varianter, antingen försöker du justera direkt på plats, detta kan dock gå rätt trögt då den är i plast och det spänner en aning när det sitter i sitt fäste. Det andra alternativet är att man lossar wiren från kopplingsarmen och drar/slår ut justerskruven ur fästet innan man justerar det hela.
Ska man bara släppa lite grann på wiren så är det ju inte många varv som krävs så prova dig fram (därför är alternativ 1 enklast så man kan prova efterhand utan att montera allt).

Tack Hilmer :D
Användarvisningsbild
av maccus
NickeGubben skrev:Kopplingsgaffeln ska glappa några mm, viren ska vara slack.
Har du olja så tar den högt upp.
hej
Hmm vadå olja ??:-/ vad menar du nu
Användarvisningsbild
av Hilmer
maccus skrev:
hej
Förmodligen syftar han på hydraulisk koppling, inget du behöver hänga upp dig på eftersom dessa är rätt sällsynta idag.
Användarvisningsbild
av maccus
Hilmer skrev:
maccus skrev:
hej
Förmodligen syftar han på hydraulisk koppling, inget du behöver hänga upp dig på eftersom dessa är rätt sällsynta idag.

Tack Hilmer du är en riktig klippa :D
av RacerfeldtMek
Finns ett litet tips jag kanske kan ge, visst går det att byta koppling på backen, men det är mycket lättare och snabbare att betala nån 500 lapp på OKQ8 eller nån annan mack och få tillgång till en billyft! så här på vintern är det nog att föredra..

Skulle det va så att du är lite osäker, man du få mitt telefon nummer så kan jag guida dej medans du gör delar av jobbet om det skulle kännas lättare! MVH
Användarvisningsbild
av maccus
RacerfeldtMek skrev:Finns ett litet tips jag kanske kan ge, visst går det att byta koppling på backen, men det är mycket lättare och snabbare att betala nån 500 lapp på OKQ8 eller nån annan mack och få tillgång till en billyft! så här på vintern är det nog att föredra..

Skulle det va så att du är lite osäker, man du få mitt telefon nummer så kan jag guida dej medans du gör delar av jobbet om det skulle kännas lättare! MVH

tusen tack :D
Nya Volvo XC70 PHEV

:-) https://youtu.be/AENhUQENhFU?si=SfKz4E_CAF8C[…]

Felkod, problemet löst

..Satt ingen ventil på bilen, hittade kont[…]

Jag skulle byglat i sockeln till bränslepumpr[…]

Det här skrev jag i en tråd 2018, tror […]