Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Qualia
Som rubriken lyder.. Efter 17månader så lyckades jag köra den i någon annan fordon, hade ACC på. det hjälpte tyvärr inte,. hjälpte även inte bromsa själv, dubbdäck skulle nog ha för hindra olyckan troligen.... Halt väglag yes... bromsade Yes.. det hände inte så mycket..... Tur att de inte fanns andra bilister bakom mig, kunde ha blivit riktigt serie krock.. Hände på arlandaleden på Väg mot Stockholm ..
Till er alla kör försiktigt, jag körde faktiskt väldigt försiktigt och håll bra med avstånd men plötsligt gick det som sagt :-O) :-O) BOOOM!

Hoppas verkstad fixar den innan jul..
av moffe
Usch då... beklagar. Bara de inte blev person skador så är allt bra. Resten går att fixa.
Det är absolut halt ute nu... även med dubbar. Behöver bara lite visa foten för gasen så far baken iväg i detta före.
av Qualia
Som tur inga person skador.. all plåt går ju fixa... Men mina svärföräldrar blev riktigt chockad.. De är på besök från Kina, blev riktigt överraskad.. 3h tog innan vi kom från där slutade med 700kr taxi notan, först att göra imorgon, ringa Volvia, och fixa hyr bil..
Användarvisningsbild
av MartinS
Va trist, hoppas det löser sig smidigt, fast innan jul låter tyvärr väl optimistiskt.

Acc i halt väglag kan va lite lurigt.

/Martin
Användarvisningsbild
av apersson850
Ah, krockade... Jag trodde du bogserat nån med hjälp av dragkroken. :oops:
Hoppas det blir en god jul ändå.
av Qualia
De bogserade min bil till upplandmotor i Akalla, Tyvärr så hinner de inte med den innan jul.. det var deras svar.. Då jag ringde jag till Bilia i Vinsta där jag bruka serva mina tidigare volvo bilar, De kunde ta hand om den, fick svar att den kunde bli klar innan JUL, de ska börja med den på måndag. blev faktiskt glad överraskad.. Med litet tjat till Volvia, så fick jag byta verkstad..
En sak jag bad säljare om att kryssa till alla tilläggsförsäkringar när jag köpte bilen, så blev det tyvärr inte av.. INGA HYR bil under tiden... :-O)

Ett råd till alla här på Forum Snåla inte på de 500kr om året.. När olyckan är väl framme så kan det vara väldigt bra med tilläggsförsäkring..
Bra nyhet är att ta kommunalt till jobbet.. Har inte gjort det sedan jag fick XC60 för året... Men lätt blir det inte att vänja sig....... kanske blir något hyrbil ändå ur egen fickan....
av Qualia
2veckor utan bil var små jobbigt..
Ser små skillnad mellan de nya delarna på fronten när man jämför med resten av bilen, med tiden hoppas jag att färgerna jämnar ut sig..

Ja, jag stötte på precis samma bekymmer[…]

Bygga ”busbil”

Med begränsad budget så skulle jag i f&[…]

Dosan på andra bilden är en "l&ari[…]

Jäklar vad plastigt kinesisk den ser ut/k&aum[…]