Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mullan71
hej kan någon svara om man behöver kalibrera virvelspjällsmotorn om plastarmen till virvelspjället har gått sönder . har satt dit en ny . men jag får ej bort motorsystem service erfodras med min elm 327 . bilen går hur bra som helst märker ingen skillnad på motorn . v70 2007 2.4 d
Användarvisningsbild
av popeye65
Beror vilken verkstad man frågar.
Frågade på 2 olika volvo verkstäder, den ena svarade skall kalibreras och den andre att det inte behövdes.
Körde utan att ha kalibrerat när jag bytte min arm och det funkade bra, men eftersom armen varit borta så länge så var ju luftspjället helt igenkletat och rengöring hjälpte inte.
När de ändå bytte luftspjället, så kalibrerade de virvelspjället också, men jag vet inte om det hade behövts.
av Mobility
Enligt en ganska stor volvohandlare i min stad så behöver det inte kalibreras, de hade aldrig gjort det på någon bil enligt den killen.
Senast redigerad av 1 Mobility, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Din elm 327 läser bara satndardfelkoder. Kan vara en volvospecifik kod som inte syns men som ger dig en tänd motorlampa.
Lös jord i b230a

Under insuget på min b230a sticker det upp e[…]

Är väldigt vanligt med fel på h&[…]

Startproblem

Tycker det lutar starkt åt ett nytt batteri.

Tvättade bilen för första gån[…]