Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av eddar
Se på om overgangen mellom dørene er jevne . . . .
Hvor er det lovlig å kjøre i 160 ???
Användarvisningsbild
av wissel
eddar skrev:Se på om overgangen mellom dørene er jevne . . . .
Hvor er det lovlig å kjøre i 160 ???
Titta på hans profil = Tyskland :P :P
av eddar
OK, sorry . . .
. . men det meste er jo blitt begrenset der også . . . er vel max 130 unntatt noen få som ennå er fri (?)
Användarvisningsbild
av wissel
eddar skrev:OK, sorry . . .
. . men det meste er jo blitt begrenset der også . . . er vel max 130 unntatt noen få som ennå er fri (?)
det blir nog en annan tråd.
av Mikael G
Skulle tippa på att man får köpa en nyare bil av tyskt ursprung om man störs av vindbrus i hastigheter över 140 km/h alternativt höja volymen på stereon (Dock inte för mycket för då börjar det skramla från dörrsidorna).
wissel skrev:
eddar skrev:OK, sorry . . .
det blir nog en annan tråd.
Tjena hej, Lite OT, men bara för att sprida lite ljus över ämnet.

Många sektioner har permanent eller dynamiska hastighetsgränser som varierar mellan 80 till 130 km/h. särskilt de avsnitt med farliga kurvor, i tätorter, nära större trafikplatser, eller med konstant tung trafik. Vid vägarbeten kan hastighetsgränsen vara så låg som 60 km/h. En del avsnitt har under nattetid och vått väglag hastighetsbegränsningar, och lastbilar är alltid reglerade av begränsning. Ändå har cirka två tredjedelar av Autobahn-nätet ingen hastighetsbegränsning, men 130 km/h är alltid den rekommenderade högsta hastigheten om inget lägre anges. Denna rekommendation är ett försök av regeringen att inte behöva stöta sig miljontals Porsche- och BMW-ägare (d.v.s. väljare). Om du överskrider den rekommenderade gränsen och är inblandade i en olycka, kan du vara anses som ansvarig för några av de skador eller kostnader som uppstått även om du inte gjorde fel i övrigt.

En nationell hastighetsbegränsning på 100 km/h antogs i november 1973 under energikrisen. Det upphävdes mindre än fyra månader senare. Sverige införde under samma tid en hastighetsbegränsning på 110 km/h. Sveriges regering tog dock som bekant aldrig bort begränsningen när krisen var över.

Jag hoppas ju nu att en liten justering av nån list ska vara tillräckligt för att fixa pysandet, men höja stereon funkar ju också. ;)
Användarvisningsbild
av PLA
Sista försök, så ska jag vara tyst: Gummiröret till ledningar mellan kaross och dör, är det tät? Om det är hel och fin, prova att stänga av det med ett snöre eller en plaststripp.
Jag ska ta över bilen till en granne som är BMW mek och låta honom riva ner och sätta ihop hela dörrn nu i helgen.

Ska dela med mig till honom om alla tips som nämnts här.
Jag hittade var det pyste in ifrån, se bild:

Bild

Så jag köpte sån där list som man har för att täta sina otäta husfönster, det är en snygg svart gummilist som inte syns nämnvärt och som nu gjort dörren ljudlös

Kloka tankar! Även om min bil är lastgam[…]

Relä K uppbrunnet.

Sitter där ett relä med 87 och 87b m&ari[…]

Använde dimension 255/40-20 med fälgar p[…]

Identifiering Volvofälg

740 GLT 16 valve - Egen motor 155/159 hk samt en […]