Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ConnyÖ
hejsan fick däck på fälg så kallade m-s till min volvo v70n när jag köpte den märket nokia Hakkapeliitta utan dubb...nästan rent nya men det är stötiga hoppiga så jag åkte o dick dom ballanserade men tycker inte jag känner någon skillnad någon som vet vad problemet är ???
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Tja skeva fälgar borde ju märkts vid balanseringen. Hjulinställning på bilen kanske?
Användarvisningsbild
av Perc
Det blir inte stötigt och hoppigt pga obalans. Däremot kanske det är för högt lufttryck?

M+S är ju lite fel benämning, det är friktionsdäck du har. :)
Användarvisningsbild
av Vojje
Perc skrev: M+S är ju lite fel benämning, det är friktionsdäck du har. :)
-1
Användarvisningsbild
av Andreas2012
Detta påminner om min gamla Landrover, den som hade den innan mig förvarade vinterdäcken stående på högkant med massa bråte lagrat ovanpå, så dom fick så kallad flat spot, alltså att den sidan som var mot marken i 7 mpnader vart lite plattare än den ska vara. här finns en länk on hur man fixar det.

http://www.ehow.com/how_7779179_fix-fla ... tires.html

Kan ju vara värt att kolla i alla fall.
av poan
Till perc o vojje.
Trådskaparen skriver inte m+s, han/hon skriver m-s.
p-o

Ps
m+s, m&s m.s, m-s, mud and snow ärsamtliga korrekta märkningar av vintrrdäck ( dubbat som odubat). googla!
Ds
av volvofantast
Det är inte så att något däck separerat då kan det bli så som du beskriver,och om det är så att det har separerat så är det farligt att köra med,måste bytas,fråga dn däckhandlare han kan hjälpa dig med att konstatera om nåt däck har separerat.
av ConnyÖ
så problemet löst... :P körde tillbaks till firman där jag köpte bilen dom kollade lite o kom på att det var fel dimention på centrumhålet så jag fick volvo orginal i stället så nu går bettan bra igen :wink:

Är väldigt vanligt med fel på h&[…]

Startproblem

Tycker det lutar starkt åt ett nytt batteri.

Tvättade bilen för första gån[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

För att helt utesluta nåt annat skull[…]