Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Var väldigt uppmärksam på att inte bilen varit i Litauen och vänt innan den registrerats i Sverige. Då är den med 100% sannolikhet krockad och lagad där.
När jag läste på om importerade XC90 inför mitt senastet bilbyte så blev jag varse att USA:bilar har märkning och värden i fahrenheit och mph. Det går tydligen att ordna med lite entusiasm. Minns jag inte helt fel så var det något med radion om bilen kom från USA. Over there har man inte riktigt samma frekvenssteg vilket gör att vissa kanaler kan vara svåra att få in. Om bilen har navigation så är förstås kartan över USA
Bilen är intagen till Sverige som flyttgods av första ägaren, gick två år i Usa sedan rullat i Sverige. Alla uppdateringar ska vara gjorda hos Volvo så jag funderar mer på chassi, rostskydd m.m. Har också läst en del trådar där man bytt instrumenthus till kilometervisare för att slippa milesmätare, så det ska inte ställa till besvär.
En flyttgodsbil där första ägaren tagit hem bilen är normalt sett ett ganska tryggt köp. Men den ska vara avsevärt billigare än en sv.såld för att det ska vara värt det.
Kolla på http://www.bilpriser.se/ , där kan du få en ganska rättvis bild av vad en sån bil ska kosta, ok det finns ju undantag både uppåt och neråt, men överlag så duger deras värdering.
Bara för att bilen är en USA variant så betyder det inte att den har ABL lyktorna utan de har DRL istället för det vi kallar helljus och som Volvo numera kallar för extraljus.

En svensk ECC panel och lite mjukvara till mätarhuset och stereon så kommer det att lira. Stereon på äldre Volvos gick att ställa om från usa till EU på egen hand. Ja tror även att det gick att ställa om färddatorn.
Som enbart gäller i USA. En USA bil i Sverige har inga garantier alls.

Är väldigt vanligt med fel på h&[…]

Startproblem

Tycker det lutar starkt åt ett nytt batteri.

Tvättade bilen för första gån[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

För att helt utesluta nåt annat skull[…]