- fre 02 nov 2012, 18:49
Kontentan är nog att ljudkvaliten varier från tele till tele, iaf i mitt fall. Ska dok tillägga att samtalen aldrig avbrutits.
hållundan skrev:Har exakt samma problematik. Upplever dock att detta är värre när jag kör med Bluetoothmjukavara .17S. När jag kör med en gammal mjukvara (i en annan V60) som har .15E är det inte samma fel.Har en motorola Defy Mini, en Xperia Active, en Nokia N.nånting och en Sony ericsson J110 nånting ansluten och alla fungerar bra dok med varierande ljudkvalite, har anslutit alla telefoner via TEL och sökt upp bilen.
Igår när jag hämtade ut min bil från verkstaden för åtgärder av garantiproblem (Sensus 3.0 bla) upptäckte jag först att det inte gick att ansluta telefonen alls och rutan där Bluetoothmjukvaran ska stå, var det helt tomt.
Då fick mek-gubbarna jobba övertid litegrann för jag uppfattade det hela som att Bluetoothmjukvaran inte var laddad i bilen efter att Sensus 3.0 hade lagts in. Det visade sig att den inte alls var borta, men att man "absolut inte" skulle ansluta telefonen via "MEDIA" -> Söka telefon från Sensus, utan man istället skulle ansluta telefonen genom att söka bilen. Detta enligt meken var "en mycket stabilare anslutning" och att Bluetoothhanteringen genom telefonen till bilen "var mycket bättre". Hur det upplevs kan jag inte svara på, mer än att det fungar riktigt uselt.
Således var iallafall hans kontenta att man ska ansluta sin telefon till bilen genom "TEL", och söka upp bilen (göra den synlig) och ansluta telefonen den vägen, istället för tvärtom genom "MEDIA". Riktigt märkligt, och ganska tunna argument varför, tycker jag...
Hur som helst, jag lyckades att gifta om min telefon igen med bilen, dock med samma jävla dynguppkoppling som tidigare, alltså med sprakande/knarrande/avbruten telefoneringskommunikation medelst Bluetooth.
Dynga.
Kontentan är nog att ljudkvaliten varier från tele till tele, iaf i mitt fall. Ska dok tillägga att samtalen aldrig avbrutits.