Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Camel
Även om Pirelli P Zero slits snabbt så hinner det inte alltid bli utslitet....

Bild
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Hur man kör betyder rätt mycket för livslängden, nu skall jag inte beskylla någon för att köra som en ... då däcken även spelar in.
Har två arbetskamrater båda kör V70, samma årsmodell men olika motorer och körstil.
Den ene fick ut ca 2500mil på sina orginal Michelin med sin 163hk den andre klarade drygt dubbelt upp ca 6000mil med sin 175hk, nu är det dock så att den ene kör enbart långkörningar, 9 mil till kontoret enkel resa (175hk) och den andre mycket stad och korta sträckor ca 1 mil till jobbet.
163hk kan inte för sitt liv förstå hur han lyckades slita ut däcken så fort och vi retar honom så ofta vi kan för detta :D
av Halvmas
Jag bytte mina Pirello Zero Rosso nu i höstas efter 7500 mil på mätaren och satte på ett nytt set. Kan inte säga annat än att jag varit nöjd med dem. Men 2000 mil låter som ett skämt om du frågar mig förutsatt att däcken inte körts hårt 8)
Användarvisningsbild
av MartinS
Är det bara livslängd som avgör om ett däck är bra eller dåligt så är PZero Rosso skitdåliga. Men jag tycker det är ett helt okej däck då jag ser till andra egenskaper också. Jag är inne på min 4:e omgång nu sedan 2005 (på två bilar).

/Martin
Användarvisningsbild
av Guru
sorento skrev:Pirelli Zero är slut efter 2000 mil är det okej Ja enligt Volvo
Beroende på bil, körsätt osv så är det inget konstigt.

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=5[…]

Startar ej

Har en Volvo v60 2017 D4,ibland när jag tryck[…]

Menar du att när du losar klippset få[…]

Relä luftpump 850

Hej. Nu har jag sökt på de flesta st&au[…]