Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mstrandbo
Ihvertfall godt og varmt i min.

Men jeg har problemer med klokken. Flere ganger har det skjedd at klokken er feil. Igår så jeg på den og den var blitt 20 minutter for sein, altså den gikk 20 minutter for sakte.

Dette har skjedd flere ganger..
Användarvisningsbild
av Mawa71
mstrandbo skrev:Ihvertfall godt og varmt i min.

Men jeg har problemer med klokken. Flere ganger har det skjedd at klokken er feil. Igår så jeg på den og den var blitt 20 minutter for sein, altså den gikk 20 minutter for sakte.

Dette har skjedd flere ganger..
Det är inte så att du sover för länge på morgonen då? ;-//
Användarvisningsbild
av mstrandbo
Hehe, har sjekket ut det, og det er visst ikke tilfellet. Har gudskjelov oppdaget det på dagtid, slik at jeg har fått stilt den korrekt før neste dag, slik at parkeringsvarmeren starter på korrekt tidspunkt. Men det er litt plagsomt.
Användarvisningsbild
av ornet
Kom på det när du nämner det.
Har varit med om att klockan ändrade sig en gång.
Blev en kall morgon!
Användarvisningsbild
av Mawa71
ornet skrev:Kom på det när du nämner det.
Har varit med om att klockan ändrade sig en gång.
Blev en kall morgon!
Ja, det har faktiskt hänt med också en gång nu när jag tänker efter. Inte för att det gjorde mig något direkt då jag inte nyttjar värmaren eftersom min bil står i garage..
Användarvisningsbild
av mstrandbo
Jeg ringte min forhandler om det, og de var ukjente med problemet. Men de skulle sjekke det ut, så vi får se.
av JensR
Nu står min bil på verkstad för andra gången...var inne om idag och mycket riktigt så kom ingen värme när bilen stod på tomgång i verkstaden. Det kom värme från från ett rör från motorn men röret till kupen var kallt. De hann inte laga det idag de skulle fortsätta i morgon....Är rädd för att det kommer värme i morgon så tror det att de har lagat det, för ibland kommer värmen..vill in en tredje gång för samma fel....
Användarvisningsbild
av mstrandbo
Jeg skal inn den 17. desember for software-overføring. Fikk telefon fra Bilia idag og de har fått en service bulletin (eller noe slikt) på klokkefeilen. Håpe det fikser problemet.
Høyre yttre dørhåndtak bak har forresten fryst fast i disse kalde dager (-20 her de siste dagene), det hadde de hørt om før, så de skulle se på det og.
Användarvisningsbild
av Mawa71
Mawa71 skrev:Tyvärr dags att lägga in ett inlägg i denna tråd...

Jag har upplevt att förarsätet känts "snett" ända sedan vi hämtade ut bilen. De första 100 milen tänkte jag att det handlade om att jag var tvungen att vänja mig, nästföljande 100 mil började jag undra vad det var för fel och för ca 150 mil sedan hade jag bilen inne för koll av det. Man kunde inte hitta något direkt så jag hämtade ut bilen utan åtgärd. :???:

Nu har sitsen mer eller mindre gett upp. Nästa fredag ska bilen in för byte av sits då jag nu endast har stöd från skålningarna och helt saknar stöd i själva sitsen. Har fått lägga en dubbelvikt pläd i sätet för att kunna köra med en vettig komfort. :(

Min bil var ju en av de första som levererades och närmar sig nu 600 mil men detta har hängt med sedan första stund även om det runt 500 mil förvärrades. Någon annan som upplevt något likande?
Hämtade bilen igår (sätet byttes i fredags men det gick inte att använda samma värmematta eftersom de limmas så de fick beställa en ny sådan också) efter att ha kört lånebil i fem dagar... Ny sits till förarsätet som nu stödjer baken när man kör. Den nya känns väldigt hård men den ger nog med sig efter ett antal mil skulle jag tro. Återkommer i frågan när jag kört lite mer.

Märker ni av att bränslevärmaren (som hos mig står på automatik) fortsätter att gå ganska länge efter det att man stängt av bilen när man har kört i kyla? Tycker att den borde slå av när man stänger av bilen - eller? ??:-/
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Ang bränslevärmaren, går det att få så att den enbart startar när man själv vill och inte varje gång man startar bilen?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]