Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av benka1
Är det någon som har problem med kyltempen nu då det blivit kallt o eländigt?
Läste i hand boken att det ska finnas en plastkåpa som man bör sätt dit då temperaturen närmar sig nollgradigt.
min temp har varit runt 100-102 grader men nu ligger den på 78grader,till i dag när det komm 3 dm nysnö o råka köra in i en driva så fronten blev
igen täppt o då sprang tempen upp till 96 grade,varmt o gott blev det i cupen!
Vad tror ni som vet?
/benka
av klacken
Jag brukar alltid sätta en pappskiva framför kylaren på vintern för att få bättre värme men finns att köpa på Volvo också.
av juste
Menar du att det finns som tillbehör till V/S40 att köpa på volvo idag? Låter intressant. Har aldrig sett.
av ara
Här e en nybliven ägare av en V70 -07 2,4 oljebrännare. Har samma problem nu när tempen plötsligt föll till -17C. I går företog jag mig en resa på ca 3 mil och efter 2,5mil uppnåddes full motortemp. Jag saknar tilläggsvärmare och undrar om det hjälper att byta till varmare termostat eller måste man även täcka kylaren.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Hej!

Ditt inlägg har hamnat lite galet, din bil behandlas i avdelningen för V70N.
Dieslar blir inte lika varma som bensinare, och inte heller lika fort.
Det bästa du kan göra är att eftermontera dieselvärmare om det inte sitter någon på bilen idag.
Tyvärr är det rätt dyrt och förmodligen billigare att byta till en bil som har det redan..
av benka1
Fixat-det va termostaten,nu ligger tempen på 92 grader pendlar lite
kan dra iväg till 98 ibland fast varmt värre+papp framför kylet(kallt i norrland just nu)
/benka
244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

hejsan jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]