Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

V60D5AWDPolestar skrev:Hej,

Om du behöver/vill ha 4-hjulskrafs - VW

I alla andra fall Volvon.

Förstår ej riktigt ditt resonemang om osäkert 2:a-handsvärde
på Vofflon...?
Idag är ju nästan Kinetic pest-smittat. Om man då vill sälja en bil som har mindre utrustning än en Kinetic, får man ju vara beredd på lågt pris. Visst, allt är givetvis i relation till vad man betalar.
specos skrev:... får man ju vara beredd på lågt pris. Visst, allt är givetvis i relation till vad man betalar.
Men frågan är om skillnaden blir större än vad Nordic är billigare vid inköpet, för den är bra mycket billigare än Momentum.
erikn skrev:Varken eller.
Det hade blivit en Golf 1,4 TSI 122 MultiFuel BlueMotion Technology (Produktionsstart preliminärt vecka 15/2013)
0,7 l/mil på E85.
Vi säljer en sådan MY10 (utan multifuel dock) i morgon. Den har dragit 0.65 uppmätt de senaste 2000milen. Bensin alltså, du kommer inte klara 0.7 på etanol tror jag, men det är en trevlig motor.

I mina ögon är just körkänsla, komfort och motor golfens största nackdelar men all dess utrustning lockar, speciellt awd. Att det är palsternackor som jobbar hos återförsäljaren är inte heller ett plus.

Trots sin låga utrustningsnivå känns Volvon rejälare och mer gedigen på våra dåliga vintervägar. Den är både mer kommunikativ från styrning och chassi och mer komfortabel.

Vi behöver inte awd, det vore praktiskt i vissa situationer och väder men vi klarar oss oftast med att ha det på andra bilen.

Tack för era kommentarer men jag blir inte klok på det här! :)
Låt då din egen/Gustaf L:s signatur bli avgöande:
"En automobil framföres av människor. Grundprincipen för allt konstruktionsarbete är och måste därför vara: Säkerhet. - Gustaf Larsson 1936"
När slog någon Volvo på säkerhet senast?
bjornw skrev:En snikad V60 för i princip samma pengar som en välutrustad golf. Ser för och nackdelar med båda. Måste ta beslut på måndag så det bråttom!
Jag är nyfiken. Vilken bil blev det? :D
StringerBell skrev:Jag hade valt Golfen. Volvon är alldeles för snålutrustad.
Jag hade gjort samma val. Volvobilarna bör ha minst momentum för att kännas trevliga i mitt tycke
Akut AC problem

Köpte bilen, V40 D3 -13, i jan på bilfi[…]

För allt vad jag begriper är det å[…]

Broms höger fixas aldrig

Känns lite tidigt att få det problemet […]

Inte helt ovanligt att partikelsensorn lägger[…]