- sön 25 nov 2012, 11:51
#703054
Citerar Haynes:
"Om fördelarlocket demonterats, bör rotorarmen vara i läge för tändkabel nr:1."
Ettans stift är det som är närmast fördelaren, då bör alltså både märkningen på kamdrevet och rotorn vara i rätt läge. Jag är inte säker på om det finns ett märke på fördelaren men om så är fallet så är det ett litet sträck i kanten på fördelaren.
OBS att du inte behöver ta loss kamdrevet för att byta remmen som det står i boken. Jag har dom gånger jag bytt kamremmen alltid gått efter märkningen på kåpan och lossat remskivan med vevaxeln låst med en 8mm borr. Lättast att få loss muttern på remskivan är med en mutterknackare.
"Om fördelarlocket demonterats, bör rotorarmen vara i läge för tändkabel nr:1."
Ettans stift är det som är närmast fördelaren, då bör alltså både märkningen på kamdrevet och rotorn vara i rätt läge. Jag är inte säker på om det finns ett märke på fördelaren men om så är fallet så är det ett litet sträck i kanten på fördelaren.
OBS att du inte behöver ta loss kamdrevet för att byta remmen som det står i boken. Jag har dom gånger jag bytt kamremmen alltid gått efter märkningen på kåpan och lossat remskivan med vevaxeln låst med en 8mm borr. Lättast att få loss muttern på remskivan är med en mutterknackare.
HaDe
vetten
Det är aldrig för sent att ge upp "ELLER"
vetten
Det är aldrig för sent att ge upp "ELLER"