- lör 01 dec 2012, 16:38
Sen vad statestiken visar är ju ändock lite missvisande, då taxibilar blir stoppade bra mycket oftare än vad en vanlig bilist blir, och folk reagerar mer över en taxi som kör halv-kasst än en annan bilist då man förväntar sig att någon som jobbar inom körning bör kunna köra.
Men vad jag har förstått det så behöver taxichaffisar inte ens göra en uppkörning längre när dom tar sitt leg. Och bara det drar ju ner kvaliteen rejält.
På den tiden morsan tog sitt leg var det stenhårt. Körde man ryckigt eller ojämnt blev man kuggad - no exceptions. På den tiden var även taxiförarna betydligt bättre över lag.
Givetvis fanns det rötägg, precis som överallt annars.
Likaså verkar det vara som så att småstadstaxiförare kör mycket bättre än storstadstaxiförare, då småstadsförare t ex ofta kan hamna mitt ute i skogen mitt i vintern för att hämta tant Agda som ska åka och handla :lol:
Alla som har kört mitt ute i skogen på vintern vet att dom vägarna inte är att leka med (Även om man kan ha kul på dom ;) )
En stockholmare t ex, som bara kört stadskörning, skulle aldrig ta sig fram på en sådan väg, medans småstadsföraren skulle utan problem ta sig fram i stockholm.