Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Jiim
Nu då jag kollar din tråd så kanske jag inte ska klaga över att min 760 är rostig :roll:

Måste ju oxå laga "vecken" i golvet på förarsidan, men jag ska knacka mina för hand så lär ju inte bli lika snyggt som de du gjorde. hade först inte tänkt ta bort sitsresaren och de men har ju kvar punktsvetsborren efter att jag gjorde de i 244an så kanske är lika bra på 760in oxå.

Sen har jag frågor angående svetsprimern. funkar den bra? är de volvos man ska köpa eller funkar nån annan lika bra? för på 244an så måste golvet lagas ovanför en balk så skulle ha haft svetsprimer på balken och plåten som du gjort och även lika på 760in så funderar på att införskaffa sånt.

Men ska inte prata sönder din tråd! jävlar vad snyggt golvet och de blev. ser riktigt bra ut :)
Användarvisningsbild
av päpplet
Ett traderapaket inhandlat så nu kan jag byta ut mitt tändningslås som jag kunde starta med 5 olika nycklar :lol:
Bild

Har även slaktat ner ytterligare en reservdelsbil så nu har jag rostfria högerdörrar, fräscha främre elhissar, fräscha elspeglar, frisk växellåda, komplett ABS-system (ja jag ska eftermontera ABS), elhiss och centrallås kablage (kabelbrott till skuffen), kablage för stolvärme och lite sånt smått och gott som var i bättre skick.
Allt kommer från en rostfri och rätt så fräsch GL/E -90a som var smälld i ena rambenet så en massa bitar som är gulkromaterade sparades då de flesta som jag har är oxiderade.

Status för bilen i övrigt är att den står avställd på en grusplan i väntan på att jag ska få tag på nåt utrymme under tak och förvara den. Tyvärr har jag några andra projekt som har stått i många år som lär göras klart så den här får vänta på sin tur :(
Hinner ju å andra sidan samla ihop delar till den dagen det ska monteras på en nylackad kaross :)

Bild
(tog och tvättade av den lite mossa och skit :wink: )
Användarvisningsbild
av Lucif3r
päpplet skrev:Ett traderapaket inhandlat så nu kan jag byta ut mitt tändningslås som jag kunde starta med 5 olika nycklar :lol:

haha, då har du inte behövt oroa dig om du skulle råkat tappa en nyckel då :lol:
Hur har det blivit så slitet dock? Tidigare inbrott eller?
Användarvisningsbild
av päpplet
nja det har väl blivit så av åratals stoppande av nycklar och startande. Drar man ut nyckeln riktigt aggressivt så kanske man kan få rattlåset att gå i också :lol:
Användarvisningsbild
av päpplet
Var iväg idag och skulle hämta den extra motorn jag köpte till den för snart ett år sen. Ägaren till bilen hade lånat ut den till brandkåren för att de skulle öva på att klippa tak men de fick absolut inte ha sönder något som hörde till motorn.

När vi kommer dit så reagerar vi på att huven är svedd och rostig :roll: Det visar sig att de troligen hällt bensin över fronten och tänt på för att få det att likna en riktig olycka.....

Lyckligtvis hade det inte brunnit så hårt runt själva motorn så toppen plockade vi loss och den går troligen att använda fortfarande. Så nu har jag en topp med innanmäte som gått ca 5000 mil :)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
päpplet skrev:När vi kommer dit så reagerar vi på att huven är svedd och rostig :roll: Det visar sig att de troligen hällt bensin över fronten och tänt på för att få det att likna en riktig olycka.....

smart... Jag skulle bli rätt grinig om man lånat ut en skrotbil, men gett tydliga order om vissa saker och sen har dom inte följt dom (S)

Hoppas motorn klarade sig iaf, men det gjorde den nog vol:-)
Användarvisningsbild
av päpplet
Fick en donation idag :D
Bild

Baksätet är nog att klassa som bortom räddning då det kommer från en bil med en utslagen bakre sidoruta men framstolarna verkar ha klarat sig bättre.
Finns ett hål som lillfingernageln i sittdynan på förarstolen annars är det mest småmärken. Ska nog kunna gå att tvätta av och smörja in :)
Har någon en hyfsad sittdyna (gärna från passagerarstolen) är jag väldigt intresserad.

Baksäte vet jag förövrigt vart det finns ett fint som jag håller på och förhandla till mig :)
  • 1
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
230fk går snålt

Ja då borde det ju vara LMM, den ska ju ha k[…]

Jag söker komplette spridarhållere for […]

Så var den här sagan slut efter ca 18 m[…]

Spolarmotor fram

Hur byter man spolarmotorn fram på s40 sedan[…]