NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Baloo72
Hej.
När jag låser upp bilen så blinkar det två gånger,
men när jag låser bilen så blinkar det inte alls,
vad är felet?

larm lampan i instrumentpanelen blinkar, så jag förutsätter larmet fungerar ändå.
av CrossFireX
Ja, som CMD säger så går det att ställa in i bilens meny. Skulle tro att det ligger under ljusinställningen. Men hittar du inte så skriv igen så kan jag skriva exakt var.
Användarvisningsbild
av Elvis
CrossFireX skrev:Ja, som CMD säger så går det att ställa in i bilens meny. Skulle tro att det ligger under ljusinställningen. Men hittar du inte så skriv igen så kan jag skriva exakt var.
Eller så är någon dörr/lucka inte helt stängd, eller har trasig kontakt.
av CrossFireX
Elvis skrev:
CrossFireX skrev:Ja, som CMD säger så går det att ställa in i bilens meny. Skulle tro att det ligger under ljusinställningen. Men hittar du inte så skriv igen så kan jag skriva exakt var.
Eller så är någon dörr/lucka inte helt stängd, eller har trasig kontakt.
Han skrev ju att larmlampan blinkar? Hade en dörr eller liknande inte varit stängd, sätts ju inte larmet på..
av Baloo72
Hej.
Helt rätt o riktigt.
Men det var inget jag funderade på ..
av någon anledning så var det i från slaget i meny, så frågan e varför det har ändrat sig.
Ordningen återställd.
Tackar :)
av ptrj
CrossFireX skrev:Han skrev ju att larmlampan blinkar? Hade en dörr eller liknande inte varit stängd, sätts ju inte larmet på..
Jag lämnar huven öppen men nere när jag laddar batteriet. Larmlampan blinkar då bilen är låst. Dock så signalerar inte blinkers då något lås inte är stängd.
Baloo72 skrev: så frågan e varför det har ändrat sig.
Du är i ett förhållande. :)
Råd vid motortvätt

Enda nackdelen är väl att det fortare bl[…]

Tackar! Är det i så fall navringar som […]

Nordic Plus vs Ultra

Nu vet jag inte om det gäller V60 eller XC60,[…]

Har du flyttat över spridarna från gam[…]