Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

PaNi skrev:Inget är dock så irriterande som den utomjordiskt fula parkeringen av höger torkarblad. Hade varit OK på min Renalut 5 TS från 1975, men inte på en ny bil för 400 kSEK.
Håller med om att den inte är vacker, man tycker de borde kunnat få till en snyggare parkering och ändå nått regnsensor mm vid innerbackspegeln. Men utvecklingen av torkarmekanismen gick väl för långt innan nåt upptäckte hur fult det blev...
Användarvisningsbild
av meko
OT, men appråpå torkarna... Klonkar o. låter de inte lite osnyggt också..? :shock: Liksom i varje ändläge, precis när de skiftar rörelseriktning. Har tänkt på det extra ofta nu när det är ett sånt jädra skitväder hela tiden och torkarna går mer eller mindre konstant. Kan det vara själva gummibladen som låter? Bladet på bakrutan är ju annars helt kass vilket verkar vara välkänt så det skall jag klaga på när det blir dags för första servicen om nån månad! :wink:
Nån annan som noterat klonkandet, eller?
Användarvisningsbild
av PaNi
Idag har jag kört runt och lyssnat och lyssnat efter klickljudet. Trots att jag verkligen ansträngt mig hör jag ingenting. Jaja, det är väl bara bra, bevisar ju att det inte är en "egenskap" och att det går att få det tyst. Eller fungerar inte min backspärr....
Exakt vad menas med "backspärr"?
För nu har jag testat att rulla sakta, klicket kommer, och medans jag fortfarande rullar (>15 km/h så försöker jag lägga i backen men det går ju inte. Så frågan är ju om klicker verkligen är det spärren? Eller är det så att backen bara går att lägga i när bilen står heeelt still?

Känns olustigt att denna härliga "Egenskap" bara finns på min bil... :cry:

Märkte även i morse när jag skulle sopa bort snön från vindrutan och fällde upp vindrutetorkarna, att vänster torkararm tar emot överst på motorhuven och knappt hängde kvar av sig själv i uppfällt läge.

Det var ju det här som inte skulle hända med min nya bil! Nu är det 4 punkter på "listan"...
[quote="xerys2012"]Märkte även i morse när jag skulle sopa bort snön från vindrutan och fällde upp vindrutetorkarna, att vänster torkararm tar emot överst på motorhuven och knappt hängde kvar av sig själv i uppfällt läge.
[quote]

Du måste ställa torkarna i "service läge" innan Du fäller upp dem. :-O)
Jag upplever exakt samma klickljud som ts. Har inte stört mig så mycket på det förrän jag läste denna tråd

Ett annat "oljud" som jag har upptäckt är att man hör bränslet röra sig i tanken. Det liksom dunsar från bakre delen av bilen när man kör i mycket låga hastigheter, t ex när man ska parkera. Det låter enbart när bilen är fulltankad.
Senast redigerad av 1 vicgbg, redigerad totalt 0 gånger.
vicgbg skrev:Jag upplever exakt samma klickljud som ts. Har inte stört mig så mycket på det förrän jag läste denna tråd
Varsågod :D

Kommer ta detta med ÅF, om nån annan gör det så uppdatera gärna här i tråden! Uppenbart är att vissa har det, andra inte. Det kan inte vara en "egenskap"!!!! Då borde ALLA ha det! Eftersom det även "känns" i handen så hjälper det inte att ha musiken på högt.
av Lazy
Klickljudet är nu välkänt o förekommer i många nya volvo jag har det i min o i början var jag heltokig på detta klickljud, men efter 2,5 år så har jag vant mig.
Ynot skrev:Klickljudet är nu välkänt o förekommer i många nya volvo jag har det i min o i början var jag heltokig på detta klickljud, men efter 2,5 år så har jag vant mig.
Tror säkert att man vänjer sig men det vill jag inte. Jag vill ha bort det. Har du varit inne för felsägning?

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&[…]

Vilket pill, då har du att göra. :-) […]

Hjälp! Får felkod P030300 med den enkla[…]

Powershit lådan, läs på förs[…]