Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Kan man köpa en slangvärmare och satsen med cirkulering. Koppla bort kontaktvärmaren och använda befintlig kabel? Eller måsta man köpa ny kabelsats också med kontakt mm? Har ju calix kontaktvärmare.
av nissesvolvo
dieselmagnus skrev:Kan man köpa en slangvärmare och satsen med cirkulering. Koppla bort kontaktvärmaren och använda befintlig kabel? Eller måsta man köpa ny kabelsats också med kontakt mm? Har ju calix kontaktvärmare.
Vad menar Du med "satsen med cirkulering?" Om Du menar den länken som jag postade tidigare så är det med en inbyggd värmare i också. Den har en vanlig stickkontakt så den får man modda lite om man skall ha in den i sitt Calix eller Defa system. Annars använder sig Calix av självcirkulation men har även lös pump att köpa till.
Slangvärmaren går att köpa lös och eftersom Calix har sin egen standard så passar givetvis kablar och kontakter.
Användarvisningsbild
av Perc
dieselmagnus skrev:Kan man köpa en slangvärmare och satsen med cirkulering. Koppla bort kontaktvärmaren och använda befintlig kabel? Eller måsta man köpa ny kabelsats också med kontakt mm? Har ju calix kontaktvärmare.
Värmare RE 480 och monteringssats M15 borde det vara som du behöver. Kolla då du köper, jag drog artikelnumrena ur hatten bara. :)

Sladdarna kommer att passa. Kan hända du behöver en liten skarvbit dock, det beror på var kontaktvärmaren är placerad i dagsläget, om sladden når till slangvärmaren.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Kontaktvärmaren sitter ju vid tråget. vart vet jag inte. Dock smälter min kontaktvärmare tunn snö och is på huven så den verkar ju värma iaf. Får bli ett sådant kit nästa år. har inte råd i nuläget.
av S.t.r.a.n.D
dieselmagnus skrev:Kontaktvärmaren sitter ju vid tråget. vart vet jag inte. Dock smälter min kontaktvärmare tunn snö och is på huven så den verkar ju värma iaf. Får bli ett sådant kit nästa år. har inte råd i nuläget.
Du har väl inte motorvärmare för att smälta snö på huven? :wink: Men det stämmer naturligtvis att den blir varm och dess omgivning men hur effektivt värmer den oljan? Läste för en tid sedan ett test av kontakt vs slangvärmare till V70 vs nån Skoda och har för mig att slangvärmare vann ganska enkelt..

Är väldigt vanligt med fel på h&[…]

Startproblem

Tycker det lutar starkt åt ett nytt batteri.

Tvättade bilen för första gån[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

För att helt utesluta nåt annat skull[…]