Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Volvouser
Har nyckel/dörrvarning av USA typ i bilen - det håller på att driva mig till vansinne att höra detta eviga "plingande" när man öppnar dörren med nyckeln i tändningslåset! Har letat efter en möjlighet för att kunna stänga av detta m.h.a DICE - men kan inte hitta det någonstans. Någon här som vet om det kan låta sig göra?
av Jonas_latt
Igår hade jag ett konstigt problem med dice.
Abs,antisladd mm tändes.

Jag koppla in dice och kom fram till absgivaren vänster fram.
Sen skulle jag pröva släcka alla meddeladen
Men rutan längst ner i programmet där det står. Radera,läs felkoder fanns inte. Det va borta. Starta om bil och dator. Men det hjälpte inte.

Men bilen varnade inte mer för detta i displayen ibilen. Så det löste sig själv
Användarvisningsbild
av greeeken
Volvouser skrev:Har nyckel/dörrvarning av USA typ i bilen - det håller på att driva mig till vansinne att höra detta eviga "plingande" när man öppnar dörren med nyckeln i tändningslåset! Har letat efter en möjlighet för att kunna stänga av detta m.h.a DICE - men kan inte hitta det någonstans. Någon här som vet om det kan låta sig göra?

Krävs programvara
av KnotVillage
Jonas_latt skrev:Igår hade jag ett konstigt problem med dice.
Abs,antisladd mm tändes.

Men rutan längst ner i programmet där det står. Radera,läs felkoder fanns inte. Det va borta. Starta om bil och dator. Men det hjälpte inte.

ABS blinkar alltid när du ansluter Dice, dock ska ingen kod sättas.
av KnotVillage
Jonas_latt skrev:Igår hade jag ett konstigt problem med dice.
Abs,antisladd mm tändes.

ABS blinkar alltid när du ansluter Dice, dock ska ingen kod sättas.
av Jonas_latt
Du förstod nog fel.
När tjejen åkte hem igår. Tändes antisladd,abs och motor lampan..
Hon starta om bilen några gånger men det lös fortfarande.

När jag kom hem i gårnatt koppla jag in vida,Dice . Fick upp felkoder bland annat absgivare vänster fram.
Jag tänkte då släcka,radera alla och se vad som finns kvar.

Tillproblem: när jag skulle radera meddelandena så fanns inte radera felkoder längst ner som det alltid går gör i vida,Dice.
Men när jag koppla ur datorn ur bilen så fanns inga meddeladen i bilens display. Men idag tändes de igen.

Men det konstiga va att jag inte kunde radera några felkoder. Att själva det valet inte fanns.
Användarvisningsbild
av Jackson75
Idag blev jag ägare av Kina Dice. Hoppas nu allt fungerar smärtfritt. :)
Användarvisningsbild
av PLA
Jackson75 skrev:Idag blev jag ägare av Kina Dice. Hoppas nu allt fungerar smärtfritt. :)
Jag fick min i går. Det går inte att installera Vida (2012a) på min Win7 pro 64b. Vid granskning av log, ser det ut som det är problem med SQL databasen. <suck>. Gjorde snabbt en virtuel XP, och där fungerade Vida, men inte USB <suck, suck> :-(O)
Användarvisningsbild
av Jackson75
Win XP Pro, Internet explorer 8, är ju tydligen krav
av Volvouser
greeeken skrev:
Volvouser skrev:Har nyckel/dörrvarning av USA typ i bilen - det håller på att driva mig till vansinne att höra detta eviga "plingande" när man öppnar dörren med nyckeln i tändningslåset! Har letat efter en möjlighet för att kunna stänga av detta m.h.a DICE - men kan inte hitta det någonstans. Någon här som vet om det kan låta sig göra?

Krävs programvara
Tack för info greeeken :)
  • 1
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 241

Tack för intressant inspel Gregol! Jag har li[…]

V70 1,6d Drive -10 ”pesten”

Vad är detta för nå? :-o (se bi[…]