Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johl
Jag har Iphone 5 med IOS 6.01 och VOC installerad och det fungerar för mig :D
Användarvisningsbild
av standardgbg
Hade inne min för rep av VOC, men dom löste det inte.
Lämnade in bilen för att få en skada på baksätet åtgärdad samt VOC. Fick till att börja med en Renault clio som lånebil, lagom nöjd med det nerbytet.
Hur som helst så sa han angående VOC att jag hade haft en trasig GPS-antenn och att den va bytt. Men det fungerade fortfarande inte och han sa då att dom inte hade kunnat testa det iom att jag har koderna! Men hur kan man inte erkänna från början att man inte har utrustning nog att laga något utan måste ha kundernas koder! Han pratade även om något känt mjukvarufel som dom jobbade på.
Så det verkar bli en sväng till.
Användarvisningsbild
av Frode55
Det är nu 3 veckor sedan jag fick min V70 med VOC (och har körd 300 mil). Hade strul i början med att ställa in värmen via VOC. Men nu har allt fungerat...tycker jag. Fast här i Stockholmstrakten är det ju milt, dessutom har vi garage till bilen under vår BRF, så jag har faktiskt inte använd värmefunktionen spec mycket. Vi får väl se vad det hela går får då det blir kallare/minusgrader ute; då vi verkligen kommer att behöva funktionen ofta!
Men vad gäller VOC i stort - kan jag ibland tycka att det är en lite onödig sak som är pappas typiska lull-lull leksak :roll:
Användarvisningsbild
av Frode55
Upplevde att det inte gick att förhandsinställa värmen via VOC (och troligtvis heller inte direkt i bilen) då det var relativt lite bränsle kvar i tanken i morse.
Detta då jag skulle sätta igång värmen via mobilen tidigt idag, då jag endast hade diesel kvar i tanken för att köra ytterligare 8 mil innan det skulle säga stopp.
Och naturligtvis är det logiskt att det är så!

Vet någon hur mycket bränsle det minst måste vara kvar i tanken för att man skall kunna ställa in värmen via VOC? :?:
Är ju bra att känna till innan vinterkylan nu kommer för fullt...
av xerys2012
Frode55 skrev:
Vet någon hur mycket bränsle det minst måste vara kvar i tanken för att man skall kunna ställa in värmen via VOC? :?:
Är ju bra att känna till innan vinterkylan nu kommer för fullt...
Om jag inte minns helt fel så slutarväl den att funka när tanksymbolen börjar lysa? Rätta mig om jag har fel...
Användarvisningsbild
av PaNi
Jag tror inte det har med varningslampan att göra. Har ett antal gånger vägrats starta värmaren pga låg bränslenivå trots att varningslampan för låg bränslenivå inte tänt sig ännu. Synd, det tvingar mig att tanka oftare på vintern, man vill ju inte riskera att frysa på morgonen.
Användarvisningsbild
av apersson850
Det är inte synd, det är bra. Särskilt på vintern bör man hålla tanken välfylld.
av MrNorth
Fick igår ett brev från volvo om att bilen ska in på uppdatering angående bränslevärmaren och VOC-appen. Trevligt.

Kommer förmodligen att avvakta med detta till första servicen då jag får uppdateringen ändå... kommer inte använda bilen så mycket under vinten pga ett utomlandsjobb under några månader.

/S

Idag fick Volvon lite uppmärksamhet. Best&aum[…]

Relä luftpump 850

Hej. Nu har jag sökt på de flesta st&au[…]

Okej, Jag testade en orginal bosch lmm från […]

Menar du att när du losar klippset får […]