Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kompe
Min far hade en mörkblå metallic 945'a från -92 när jag var liten och den hade inte någon krockkudde vad jag vet. Och då var denne också rikligt påkostad för att vara en GL :twisted:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Kompe skrev:Min far hade en mörkblå metallic 945'a från -92 när jag var liten och den hade inte någon krockkudde vad jag vet. Och då var denne också rikligt påkostad för att vara en GL :twisted:
Skumt, min gamla -92a som var uttagen i mitten av -91 hade airbag. Övrig utrustning var manuell taklucka, manuell fönstervev, manuella speglar :p... Den hade dock farthållare och ECC!
av 94093a
min 92a har arbag
det är en gl
med väldigt lite utrustning bara Ecc
av VolvoSebastian
Angående airbags skulle vara standard -92 så stämmer detta inte, har en 940 SE från 92 (uttagen juni -92) med nästan all utrustning och den har inte airbag, inte heller min kompis -92a eller fars 91a har det.
Vad jag vet så ska airbag ha blivit standard under året -93.
SIPS blev dock standard -92. :wink:
av dalldall
93 stämmer nog då en bekant köpte en ny 240 med airbag, tror inte han hade lagt pengar på airbag, så 93 gäller nog.

Två lambdasonder på 65k / 26år, […]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. Al[…]

230fk går snålt

Detta är enda jag hittat på hur man m&a[…]

Rostskyddstips

Owatrol och Fluid-film är välkända […]