Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#704001
Hej!
Men nykonserverad bil fr ditec tänkte jag stämma av vilket schampoo samt avfettning ni använder?
Har tidigare kört på OK:s naturavfettning, funkar detta fortfarande? Känns surt att lägga 80 spänn/flaskan på bara avfettning då det går en flaska/tvätt.
Har förstått att det ska vara ett schampo utan vax, men vilket är bäst? Hört mycket gott om dessa två:
http://shop.bollnasbilvard.se/ultima-pa ... c-709.aspx
http://www.meguiars.se/Webshop/tabid/344/Default.aspx

Hur ska man välja... ??:-/
#707610
Jag använder Meguiars NXT generation Car på min Ditec behandlade V70, ett av de bästa schampo jag någonsin använt.

http://meguiars.nordicshops.com/product ... gory_id=42
Kass generator? V70-2012

Kommer du åt att mäta direkt på g[…]

V60 2011 byte av kondensor

Hål i kondensorn efter påhälsning[…]

Innerbackspegel lös

Hm, känns ju spontant väldigt krån[…]

C70 -07, innertaket släpper

Har inte koll på c70 men de bilar jag har se[…]