Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej!

Har en volvo 945 ltt som jag har problem med. :(

För ett tag sedan började bensinpumpen strula och den funkade bara när man slog på armaturen. Den hade gått som en klocka före detta problem började och nu när jag slog på pumpen så gick den dåligt och misstände bara. Jag tänkte det var fel på pumpen så bytte den, men problemet kvarstod.

Problemet är när den står på tomgång eller om man ligger på jämn gas, då hackar den och den nästan studsar fram.
Om jag däremot gasar så går den jämnt. Om man ligger i uppförsbacke och drar på höga växlar går den också bra, men som sagt när man släpper lite på gasen så hackar den otroligt mycket.

Vad skulle kunna vara felet? Är riktigt riktigt orolig nu, så hjälp är jätteuppskattat! :roll:

mvh
Rille200 skrev:Det kan vara så jävligt att det är glapp mellan stift och kabel eller rotor kabel, annars kan det vara kabelbrott någonstans, så börja kolla det :-)
Har bytt tändstift, tändkablar och fördelarlock men utan resultat

All hjälp uppskattas, så kasta bara förslag mot mig för jag börjar få slut på idéer :(
Byt spridar relät på kylvätskebehålllaren också. Har du byt bränslefilter under bilen nyligen? Gör det snarast annars.
Ta ut felkoder också om du har en felkodsläsare i motorutrymmet. Årsmodell föresten?
Senast redigerad av 2 sicnarf, redigerad totalt 0 gång.
Hur ser stiften ut? Sotiga?

Prova först med att lyfta av ena batterikabeln i tio minuter för att "nolla" styrenheten. Hjälper inte det så kolla följande:
# BTR (bränsletrycksregulatorn) som är trasig? Då ger den fullt bränsletryck även på tomgång.
# Någon vacuumslang som är trasig?
# Kolla så downpipens pinnbultar och muttrar är ordentligt åtdragna. Dom har en tendens att vilja gänga ur sig.
Bromsar på S60

Att klossarna bak tar slut vid ganske tidiga milta[…]

Hej! Då var det min tur. Höger posit[…]

Att ersätta bensinen som säljs i Sver[…]

Volvo car UX

Har varit i kontakt med Volvo om detta och att jus[…]