Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johankjellgren
qsecofr skrev:
johankjellgren skrev:vad jag hört skall det ju gå med alla 99or att köra vol-fcr. du får väl kolla vad du har för ecu. sitter till höger om pedalerna
Sitter den i närheten av obd2 uttaget?
Så du tippar på att kittet med kabeln du länkade till bör funka för vår kärra?

Tack.
ja, den sitter lite längre fram på golvet. I mittkonsollens förlängning. kanske måste ta bort en panel. mina är avtagna pga kupevärmaruttagmontage så jag ser den. bor du i stockholm kan du ju komma förbi o testa min?
av qsecofr
johankjellgren skrev:
qsecofr skrev:
johankjellgren skrev:vad jag hört skall det ju gå med alla 99or att köra vol-fcr. du får väl kolla vad du har för ecu. sitter till höger om pedalerna
Sitter den i närheten av obd2 uttaget?
Så du tippar på att kittet med kabeln du länkade till bör funka för vår kärra?

Tack.
ja, den sitter lite längre fram på golvet. I mittkonsollens förlängning. kanske måste ta bort en panel. mina är avtagna pga kupevärmaruttagmontage så jag ser den. bor du i stockholm kan du ju komma förbi o testa min?
Ok, tack. Skall kolla där.
Bor i gbg så det är inte nästgårds direkt, men tack ändå.
av johankjellgren
julisgranis skrev:Vad för programvara kör du med? Du behöver inte ha seriellkontakt, du kan simulera en comport på usbporten.
Jag "har hört" att det inte fungerar med usb/seriell-adapter så jag köpte ingen 249 kronors på kjell&co :)
Jag väntar dock på en beställning från ebay för 10 kr ... grejen är att min bluetooth elm327 fungerar så smidigt med torque (på flera bilar) att min kabel fallit lite i glömska. Har dock inte kunnat återställa koder eftersom jag inte har fått några nya fel.
av julisgranis
Antar du bara får de generiska koderna med torque. Kan du släcka servicelampan eller avläsa andra system, tex ABS, ECC m.m? Du behöver ingen usb seriell adapter. Du simulerar direkt i enhetshanteraren. Fast du kanske köpte en kabel med seriellport? Tänkte mest på att vol-fcr kräver comport 1, då kan du simulera att usbporten är en seriell i enhetshanteraren.
av johankjellgren
julisgranis skrev:Antar du bara får de generiska koderna med torque. Kan du släcka servicelampan eller avläsa andra system, tex ABS, ECC m.m? Du behöver ingen usb seriell adapter. Du simulerar direkt i enhetshanteraren. Fast du kanske köpte en kabel med seriellport? Tänkte mest på att vol-fcr kräver comport 1, då kan du simulera att usbporten är en seriell i enhetshanteraren.
ja, en rs232. jag har en massa program till dator som jag inte provat än. bara vol-fcr 1.3

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag o[…]

Dubbelmassesvänghjul

Någon som vet huruvida min V70 2.5T B5254T6 […]

Elpriset

Vattenfall, 2020 ………… […]

Tack :-)