Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Andreas2012
Tjena Wissel, efter ha läst de andra svaren här så låter det vettigt, ska flåsa i lite mer i mina däck i morrn så jag också ligger däromkring.
av hammerin
Va fasen? 2.4? Då ser det ju ut som att det är punka på däcket!! =) nejdå...skämt åt sido. Jag kör 3 bar och jag funderar inte på att köra med mindre tryck.
Användarvisningsbild
av wissel
hammerin skrev:Va fasen? 2.4? Då ser det ju ut som att det är punka på däcket!! =) nejdå...skämt åt sido. Jag kör 3 bar och jag funderar inte på att köra med mindre tryck.
Jag har provat samtliga lägen från 3,2 Bar och sakta sakta hittat det läget som känns bäst på
min bil, lite olika vilka däck man har dessutom. Nu kör jag Hankkook o då är det dessa siffror
som jag gav tidigare. Kan säkert bli mera med andra sulor. Men aldrig lägre....:-)
Ok, har nu 2.5 runt om, känns både sportigt och ekonomiskt. :)

Bockar o tackar för alla råd.
av hammerin
wissel skrev:
hammerin skrev:Va fasen? 2.4? Då ser det ju ut som att det är punka på däcket!! =) nejdå...skämt åt sido. Jag kör 3 bar och jag funderar inte på att köra med mindre tryck.
Jag har provat samtliga lägen från 3,2 Bar och sakta sakta hittat det läget som känns bäst på
min bil, lite olika vilka däck man har dessutom. Nu kör jag Hankkook o då är det dessa siffror
som jag gav tidigare. Kan säkert bli mera med andra sulor. Men aldrig lägre....:-)
Alright =) Man kanske ska prova på 2.5 runt om bara för att testa lite.
Användarvisningsbild
av gaggi77
Hej
Men tänk på vinter! Snö och halka. Däck med 2.1 - 2.2 Bar har mycket bättre grepp på snöiga och isiga vägar! Respekt för vinter. :-)-)
På sommaren pumpa jävlarna till max :twisted:

Tvättade bilen på länge idag och j[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

För att helt utesluta nåt annat skull[…]

Nu är det fixat. Problemet var att en o ring […]

Vakuumläckor och avgasläcka mellan motor[…]