Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:
Eirike93 skrev:Bara jag som tycker detta blev snyggt kanske? :oops:
Japp! Ser förj... ut :lol:
Nåja, du lär ju iaf se bra i vinter, och det är väl det viktigaste.... tror jag... :P
:-(O) :mrgreen:
En fördel med extraljus är ju att tjuvarna är fullt upptagna med dom och bortser från resten av bilen 8)
Fått gjort lite idag, eller inget alls kanske... :???:
Motorvärmaren ballar ur totalt, den värmer ibland 10min (sen dör både motorvärmare och kupéuttaget), eller så funkar den flera timmar? :???:
Har varit nere i kontaktstycket vid höger dimljus, där såg det schysst ut - ryckte således ut motorvärmaren och satte denna direkt i vägguttaget - för att kunna utesluta nåt!
Får väl se när den dör igen...

Hittade ett fördraget rör, jippie! :D
Bild

Kom ut vid pedalstället :D
Bild
Går i planeringsstadiet och räknestadiet för att se om E85 hade lönat sig!
Har ett par alternativ, men det som verkar mest frestande är en box från etanoldax!

Jag tror att jag har Motronic 1.8?
Min bil är tillverkad -95, utdrag ur transportstyrelsens info;
"I trafik första gången i Sverige: 1995-07-14"

För, jag har en tempsensor i botten på kylaren, men hittar inte den andra?
Jag har separat immobilizer (inte inbyggd i nyckeln)
Jag ser ingen Lambdasond vid grenröret (hittade iof inte den vid katten heller, så det kanske inte behöver betyda något :roll:

Nå, vad tror ni?
Isf så har jag sekventionellt insprut, alltså 3+3 och inte 1,2,3,4,5,6 (knappast den tändföljden, men ändå :lol: )...om ni fattar! :)

Kan någon bekräfta mitt påstående? :???:

En fråga till!
Det var ett hål under katalysatorn, precis i början där rören går ihop, är det där lambdan ska sitta - eller är det nåt avtappningshål eller dyl.? :P
Anledningen till att jag inte kikade i det diagrammet var för att det var för -95, jag har -96, och det var väl nånstans där som det övergick?
Ska kika igenom dessa två, kanske har det mitt framför nosen :roll:
Jag har en -96, som e tillverkad -95...
Jag har OBDII, men vad jag förstår så har jag 1.8, är inte världens bästa på att tyda elscheman, så om någon på rak arm kan säga att min bil har 1.8 eller 4.4 så vore ju det kanon :D

EDIT: Tack Lucifer, ska genast ta en titt! :-)-)
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 24
Läcker spolarvätska avstängd

Jag kanske tolkat det fel. Men tänker på[…]

Stolsrygg knakar/ låter

Det enda "problemet" jag märkt med […]

Jag får vänta ett tag, har inte hunnit […]