Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bargis
Tack för alla svar.
Har kollat på 4 st 245:or men inte fått med mig någon hem ännu.
Börjar nästan tro att den första jag tittade på var bäst.
Låter ju simpelt att sätta cykeldator på kardanaxeln, men hur får man rätt hastighet ?
Användarvisningsbild
av StringerBell
bargis skrev:Tack för alla svar.
Låter ju simpelt att sätta cykeldator på kardanaxeln, men hur får man rätt hastighet ?
Nyfiken, vilken prisbild talar vi om? 245:or där det grundläggande fungerar utan vidare går väl att hitta för nästan inga pengar alls.
Användarvisningsbild
av bargis
StringerBell skrev:
bargis skrev:Tack för alla svar.
Nyfiken, vilken prisbild talar vi om? 245:or där det grundläggande fungerar utan vidare går väl att hitta för nästan inga pengar alls.
2 av dessa har varit ute för 8500:-, den ena gav jag inte ens bud på den andra bjöd jag 5000:-.
Jag räknar inte med en ny bil, men att undanhålla ganska självklara saker när man pratar i telefon och sen åkt 13 mil enkel resa. Då har plötsligt vinterdäcken blivit 10 år gamla och nån har dragit ut dubben, lambda lampan började lysa i det ögonblick jag vred på tändningen, ventilkåpspackningen pissade olja och likaså bakaxeln. Det är några av de fel han inte nämde i annonsen eller i telefon när jag frågade.

Jag gör ett nytt försök ikväll med en vit -91 hoppas den är värd bensin pengarna.
Hittils strax över 70 mil i bilen, hoppas fan denna är fin.
Soppa mätaren var trasig på denna, men det gör mig inte så mycket.
av osla
jag hittade min 245:a 92 för 500 kr rostfri, stämplad servicebok på volvo till 25000 mil och jag är tredje ägaren. dock obess och avställd men ändå
Användarvisningsbild
av bargis
osla skrev:jag hittade min 245:a 92 för 500 kr rostfri, stämplad servicebok på volvo till 25000 mil och jag är tredje ägaren. dock obess och avställd men ändå
Det låter ju helt otroligt.
av osla
bargis skrev:
osla skrev:jag hittade min 245:a 92 för 500 kr rostfri, stämplad servicebok på volvo till 25000 mil och jag är tredje ägaren. dock obess och avställd men ändå
Det låter ju helt otroligt.
såg nu att jag råkade skriva en 9 iställe för 8, är en 82 så är skattebeff. men nog finns det att hitta billigare tycker jag. min morbror köpte en 83 för några år sen dock för 300 kr i bra brukskick, en ägars bil som var välservad.

tycker själv inte att en 245 är värd så mycke mer än 3-4 tusen om den är körklar, men är bara leta på så hittar du någon
Användarvisningsbild
av bargis
Ikväll skrev jag på ett ägarbevis till en 91:ans 245 som gått ca 22000mil.
Känns helt okej.

Osla i den delen av landet jag bor finns det inte så billiga 245 som är något att ha.
Användarvisningsbild
av bargis
Så här ser hon ut !
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Den gav jag 7000:-

Det som är negativt .

* någon bussning i bakvagnen, inget oljud dock så känns den lite vinglig

* vajer höljet till värme reglaget trasigt

* tankmätaren fungerar inte.
Användarvisningsbild
av Frrla
ett tips är ju att försöka fixa felen så fort du kan. mycket trevligare att köra runt i en fungerande bil. ofta blir det mer skitfel som man inte fixar, sen har man 1000 fel och orkar inte med bilen längre...
Användarvisningsbild
av bargis
Jag satt precis och läste angående soppa mätaren. Det verkar som det kan vara en potensiometer på baksidan, trodde blindt att det skulle vara armaturen eller kabelbrott.
Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]

Ojämn gång.

Marelli-spjäll hmm möjligt fel. Testa at[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]