Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
Snacka om att aktivt montera ned det egna varumärket. Tävlar med Ryan Air att sätta en ära i att inte ha kunden i centrum.
Användarvisningsbild
av Ticken
Ja.. Man behöver bara googla för att se vad SBT är för något företag. Jag har precis läst igenom en LÅNG tråd på ett annat stort bilforum och det var väl kanske inte snygg historia.
Personligen går jag inte närmare än 2000meter från SBT och skulle inte rekomendera någon annat att göra det heller. Det intressanta är dock att jag som aldrig haft med dom att göra skulle aldrig ens kunna tänka mig att lämna in bilden där med tanke på vad man har läst..

/Ticken
av Andis
PerreS skrev:http://www.blocket.se/stockholm/Solna_B ... ?ca=10&w=2
Tackar för länken. Kul att få se stället :D

Intressant inställning i annonsen.
Överlåtes låter i mina öron som man tar över ett ställe och plikten att betala hyran utan att betala en massa för hyreskontraktet.

Men kanske jag som bara tycker så.

Annars tycker jag man skriver "hyreskontraktet på lokalen säljes" när man vill ha nästan en miljon för det.

Min erfarenhet av dessa priser är att man tar i så det spricker för att förhoppningsvis få halva summan och då tycker köparen att han fick lokalen till ett bra pris.

Undras om det hör är slutet för SBT eller om dom ska flytta någon annanstans?
av 2444ever
Undrade också om dom bara skulle flytta, men så såg jag att det är ett annat pris om inventarierna skall ingå. Men vem vet, det kanske gått så bra för dom att dom vill köpa sprillans nya grejor på ett nytt ställe.
av Andis
2444ever skrev:Undrade också om dom bara skulle flytta, men så såg jag att det är ett annat pris om inventarierna skall ingå. Men vem vet, det kanske gått så bra för dom att dom vill köpa sprillans nya grejor på ett nytt ställe.
Känns ju som man får rätt mycket utrustning till en verkstad för 1,25 miljoner.
Så är väll bättre att skaffa ett nytt ställe och nya inventarier.

Tycker jag, men vem vet kanske dom hittar en köpare.
av blådåren
Andis skrev:
2444ever skrev:Undrade också om dom bara skulle flytta, men så såg jag att det är ett annat pris om inventarierna skall ingå. Men vem vet, det kanske gått så bra för dom att dom vill köpa sprillans nya grejor på ett nytt ställe.
Känns ju som man får rätt mycket utrustning till en verkstad för 1,25 miljoner.
Så är väll bättre att skaffa ett nytt ställe och nya inventarier.

Tycker jag, men vem vet kanske dom hittar en köpare.

Låter som mycket för pengarna.
Men vem sjutton vågar köpa begagnade grejer av SBT....

med tanke på att man inte ens får nya grejor på bilen fast man betalar för det, och dessutom får andra prylar "bortbytta" .. :-O)
av 2444ever
Men dom där nya prylarna som inte hamnade på bilarna kanske ingår i inventarierna?
Ökad komfort med 17”

@mikkiz , Har dessa 17” på vinte[…]

Köpte en nästan ny XC40 i okt-24. Sedan […]

Vel John, vet nå at sigarett uttaket fungere[…]

1986 GLT kamdrivning

Det finns två olika utföranden av vevax[…]