Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vad kan detta vara för problem/fenomen på min xc90 -05?
Plötsligt var stereon tyst och displayen svart, ingen "park assist text" kommer upp vid back heller, samt att RTI:n inte startar/åker upp (varken via rattknapp eller fjärr). Om jag trycker på stereons power, första trycket händer inget, andra trycket kommer Premiumloggan fram i ca 5sek för att sedan slockna. Går jag in på soundinställningar syns dessa dock, men inget ljud alls. Displayen funkar alltså, men det verkar som att någon styrström till stereo/CD och RTI inte går fram??
Någon som känner till fenomenet? Tacksam för svar/tips i såfall
Ingen som känner igen detta?
Har kollat säkringar, hela. Displayen funkar ju...i vissa lägen, men starta cd/radio går ej, och i och med detta funkar ej backsensor eftersom inget pipljud kommer. RTI/navigatorn är död, åker ej upp via fjärr el rattknapp...
Grattis....
Har en xc90 -04
Startade idag en likandan tråd, stereo och rti vart helt svart och funkar ej. Men säkringarna till vänster om instrument panelen var jag och kollade. Jag tog ut säkring för säkring för att kolla dessa då hoppade allt igång en liten stund för att sedan bli helt svart igen. Kan vara säkrings hållaren men är osäker !!! Får du nått svar på problemet så maila mig så jag får veta :lol:
[email protected]

mvh svenne

Är väldigt vanligt med fel på h&[…]

Startproblem

Tycker det lutar starkt åt ett nytt batteri.

Tvättade bilen för första gån[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

För att helt utesluta nåt annat skull[…]