Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
Då finns det kanske en "växla ner" pil också, kanske? :) Kanske någon "annan marknad" hade andra krav. Nu är jag ju inte säker på årsmodellerna, det var bara en gissning. På en Passat -86-a vi hade för många år sedan fans en grön lampa som tändes när "det var dax". Åter till ämnet.... Min overdrive fungerar kanon. Jag sprayade med WD40 lätt och "på håll" på hela reläet innan jag satte ihop det, och fettade in stiften. Det har kanske gjort nytta. Jag hade bort och fettade in alla säkringarna också, där var två 30A säkringar som hade smält plasten i säkringshållaren.Ska kolla det närmare till helgen.

Mvh
Lennart
Användarvisningsbild
av emwtur
Frazze.c skrev:Testade mitt "gamla" bruna relä som ska vara till och med årsm. -88 enligt vad jag förstått, för mitt "gula" originalrelä funkar fortfarande dåligt när bilen blir riktigt varm inuti. Satte in det bruna reläet och följande hände, overdriven funkar perfekt och på alla växlar, det lyser en pil på instrumentpanelen när o-driven inte är i, precis som på systerns nya C30, en uppåtpil när man ska växla upp. När man fått i o-driven så slocknar pilen. Bifogar bilder så ni ser skillnaden, kanske onödig info men bra att veta att det "bruna" reläet funkar även på nyare fast på lite annorlunda sätt :)
Märkligt att alla lampor finns i och är förkopplade i instrumentpanelen och att de funkar! Hoppas de mörka bilderna syns!
har för mig att "pilen" är för Automatlåda som har overdrive - där kopplar man UR overdriven med knappen
- automatlådans "logik" använder overdriven som högsta växel
jag säger inte att bruna relän är för automatlådor :-) , men ....
Användarvisningsbild
av lennarte
Frazze
Hur funkar det för dig. Min overdrive har fungerat kanon se'n jag "smorde" reläet. Enda problemet är att ha handskar på när man ska trycka på knappen. Funderar på att fästa en "gummitutta" på knappen så den blir lite högre.

Mvh
Lennart
.
Läckage koppling v70 II

Hej på er! Har precis lyckats lokalisera en[…]

Hej! Då var det min tur. Höger positio[…]

Blir väl en till SAAB så småningo[…]

Att ersätta bensinen som säljs i Sverig[…]