Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Har ett problem jag hoppas någon har erfarenhet av:

30-45 min efter avslutad körning startar kupéfläkten, fläkten blåser tills batteriet är urladdat. Enda sättet att få stopp på fläkten är att slå på och av tändningen.

Jag har bytt fläktmodul och motortempgivare.

Idéer?

Mvh
Efter 50min skall fläkten gå i 7min, om det behövs för att torka ur systemet.

/Martin
dieselmagnus skrev:Det ska ju blåsa luft en stund men inte i 45 minuter. Vad menar du med fläktmodul? Är det fläktmotorn du menar? Om jag nu minns rätt skall det sitta ett fläktmotstånd som reglerar detta.
Tror du missförstod. Den startar ca 45 min efter avslutad körning och blåser till batteriet är slut. Om jag förstått rätt enligt ritningarna, sitter det som du kallar för fläktmotståndet i fläktmodulen (Volvos benämning).
dieselmagnus skrev:När din ecc går, kan du reglera fläkthastigheten med ratten?
Vid körning, ja. När bilen är avslagen och kupéfläkten startat går det inte att reglera den.
MartinS skrev:Efter 50min skall fläkten gå i 7min, om det behövs för att torka ur systemet
Precis, men problemet är att den stänger inte av efter 7 min. vet du vad det kan bero på Martin?
Kompis med någon som har VIDA som kan inaktiver den funktionen ?
Behövs ju knappast i vinter....då får du lite andrum o kan jobba vidare med problemet...:-)
Lös jord i b230a

Under insuget på min b230a sticker det upp e[…]

Är väldigt vanligt med fel på h&[…]

Startproblem

Tycker det lutar starkt åt ett nytt batteri.

Tvättade bilen för första gån[…]