Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lundrim
Min integrerade telefon funkar när man slår på telefonen så står det på info-medelandet "var god vänta" hela tiden det händer inget oavsett var man trycker. Har kört ca 5 mil men meddelandet har inte försvunnit
Kan någon säga vad jag ska göra snälla
Har en Volvo S60 2,4T R
Köpt för några veckor sen
Användarvisningsbild
av elmuppo
Lundrim skrev:Min integrerade telefon funkar när man slår på telefonen så står det på info-medelandet "var god vänta" hela tiden det händer inget oavsett var man trycker. Har kört ca 5 mil men meddelandet har inte försvunnit
Kan någon säga vad jag ska göra snälla
Har en Volvo S60 2,4T R
Köpt för några veckor sen
årsmodell på bilen?

Prova att dra ut simkortet och se om du får ett annat meddelande.
Troligen är ditt simkort inte kombatibelt med telefonen.
Användarvisningsbild
av CarMan
Låter som du stoppat i ett icka kompatibalt SIM kort. telefonen försöker läsa kortet men kan inte.
av Lundrim
Årsmodellen på bilen är 01 jag får meddelandet så fort jag slår på telefonen jag sätter inte kortet utan kort så får jag det meddelandet i inforutan "var god vänta" jag har provt med olika kort men det händer inget själv har jag komviq kontant kort.
Jag läste i manualboken att man kunder ringa nödnummret 112 utan kort men det går inte o ringa det heller :D
någon som kan svar eller har nån ide em detta
Användarvisningsbild
av Pimp my ride
Hade samma problem, min telefon funkar bara med 8k simkort.
Svåra att få tag på, men telia fixade ett till mig.
Nu funkar det perfect.

Inga felkoder som kommer? Kolla så inte det […]

Har bilen inne på verkstad nu. Det som ska b[…]

Ni har ja mätt lambdasonden, kall motor t&aum[…]

Slipade med 80 papper sedan 240 och 400 samt v&ari[…]