Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Jonas_latt
Hejsan jag har hört att det ska gå att Rena partikelfiltret.
Någon som kan förklara hur detta funkar och var man kan hittar denna inställning i vida.
Mvh
av KnotVillage
wissel skrev:Skicka den tillbaka för omladdning av säljaren :o

Det var det jag gjorde vilket tog 2 månader. Köpte en ny så länge.
Användarvisningsbild
av Jackson75
Jackson75 skrev:Jag är inne på att köpa ett ex från Kina.
Jag har en V70, -04, passar både 2011 och 2012 varianterna på "Kina Dice" ?
Helst vill jag köpa den nyaste, men kan det vara risk att min bil är för gammal ?
Skulle någon kunna vara så snäll och försöka besvara min fråga ovan.
Jag har kollat runt på Ebay, och där finns flera varianter, som t.ex 2011, 2012A, etc
Finns det någon risk att min V70 från -04 skulle vara för gammal för nyaste varianten av Kina DICE ?
Användarvisningsbild
av greeeken
Jackson75 skrev:
Helst vill jag köpa den nyaste, men kan det vara risk att min bil är för gammal ?
Jag har kollat runt på Ebay, och där finns flera varianter, som t.ex 2011, 2012A, etc
Finns det någon risk att min V70 från -04 skulle vara för gammal för nyaste varianten av Kina DICE ?

Nej ingen risk
Användarvisningsbild
av Jackson75
greeeken skrev:
Jackson75 skrev:

Nej ingen risk
OK! Tack. Ska beställa en snart!
av Jonas_latt
Vet någon om man kan använda Dice enheten till att felsöka andra bil modeller än volvo om man skaffar annan programvara till datorn?? eller är det den som är just till volvo och bara funkar på volvo?
av Struve
Jonas_latt skrev:Vet någon om man kan använda Dice enheten till att felsöka andra bil modeller än volvo om man skaffar annan programvara till datorn?? eller är det den som är just till volvo och bara funkar på volvo?
DICE är ett märkesinterface så jag ser det som omöjligt att köra på andra bilmärken.
av ogge86
Hallo. En liten fråga? Fungerar windows 7 enterprise? Men läste itråden att man måste installera på c:. Kan inte det då detta är en jobb dator och den andra har sagt upp sig. Köpte kina dice och vida 2012a på aliexpress. Provade att installera men får vida not ok. Kan bara installera på d: då c: disken är spärrad. Vad göra? Någon som har lite tips?
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 241
Byta bränslefilter V50 D2 -12

Jeg gjorde dette. ✅ https://youtu.be/doQA1WrCEW[…]

Løs del

Mulig. Helt deformert. Takk for svar

Yes det ingick på vparts! Dock ej lå[…]