Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frigge
Som sagts tidigare, Volvo är INTE överrepresenterade vad gäller bilbränder. Tidningarna ÄLSKAR när en Volvo eller Saab brinner, dom säljer ju lösnr och detta säljer oerhört bra. Någon som sett hur många Mercedes som brunnit i Tyskland :roll:
Användarvisningsbild
av greeeken
Frigge skrev:Som sagts tidigare, Volvo är INTE överrepresenterade vad gäller bilbränder. Tidningarna ÄLSKAR när en Volvo eller Saab brinner, dom säljer ju lösnr och detta säljer oerhört bra. Någon som sett hur många Mercedes som brunnit i Tyskland :roll:
Nu bor vi i sverige så vi kolar vad som händer här.
3 bilar har brunnit ja, ganska lite kan ma nsäga, men jag säger att det är 3 bilar för mkt
Hur kul är det att köpa en nhelt ny bil som brinenr upp efter 100 mil??
De klart tidinigarna hoppar på detta, inte fasiken skriver dom om en nissan micra börjar brinna, mer intresant om en volvo eller saab gör det
av Frigge
greeeken skrev:
Frigge skrev:Som sagts tidigare, Volvo är INTE överrepresenterade vad gäller bilbränder. Tidningarna ÄLSKAR när en Volvo eller Saab brinner, dom säljer ju lösnr och detta säljer oerhört bra. Någon som sett hur många Mercedes som brunnit i Tyskland :roll:
Nu bor vi i sverige så vi kolar vad som händer här.
3 bilar har brunnit ja, ganska lite kan ma nsäga, men jag säger att det är 3 bilar för mkt
Hur kul är det att köpa en nhelt ny bil som brinenr upp efter 100 mil??
De klart tidinigarna hoppar på detta, inte fasiken skriver dom om en nissan micra börjar brinna, mer intresant om en volvo eller saab gör det
Ok. Allt av brännbart material kan brinna. Det brinner en hel del villor i Sverige oxå av okänd anledning. I många bränder kan ägaren tilldelas äran då denna förvarat tex en spolarvätskeflaska ner klämd i motorrummet som senare ramlar ner o går emot aggragatremmen. Många bränder beror på eftermonterade tillbehör som inte sitter som dom ska eller är felaktigt monterade bara.
Användarvisningsbild
av CarMan
det är ganska många som inte känner till att spolarvätska är brandfarligt & att det är olämpligt att ha brandfarligtmatrial i motorrummet.

det är inte helt ovanligt att spolvätska olja & lite papper förvaras i motor rummet, sen undrar man varför bilen börjar brinna...
Användarvisningsbild
av _Rick_
konc spolarvätska är t om mer brännbart än bensin.

Jag mailade Robert Collin på Aftonbladet för några år sen och frågade om det var fler bilar som brann nu eller om det var nåt att skriva om. Han tyckte.. det är väl nåt att skriva om bara...

Har bilen inne på verkstad nu. Det som ska b[…]

Ni har ja mätt lambdasonden, kall motor t&aum[…]

Slipade med 80 papper sedan 240 och 400 samt v&ari[…]

Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p&[…]