NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kul ( dock tråkig för dig ) skrivning.. men men, bilar är till för att lagas. :roll: :P

Dock säger jag som andra.. kondensorn gick sönder på min med i slutet på sommaren så den bytte min Volvo ÅF åt mig på goodwill så behövde inte betala ett öre.
Så illa var det väl ändå inte opA? Tyckte det som ut som normalt underhåll bara. Utom kondensorn och klädseln då, trist att man tummat på kvaliten där :evil:

Kul läsning i alla fall! Tack för att du tog dig tid att sammanställa.
opA skrev:
Dock säger jag som andra.. kondensorn gick sönder på min med i slutet på sommaren så den bytte min Volvo ÅF åt mig på goodwill så behövde inte betala ett öre.
Detta kan gå, men bara om man åker till en Volvo ÅF. Åker man till en "Skutt" går det nog inte.
På vilka årsmodeller gäller den förlängda garantin på hjullagren? Bytte nämligen hjullager på höger fram på min 09 V50 DRIVe i veckan. Den har gått 12500 mil så det vore ju inte helt fel om man slapp betala för det iallafall (har haft nog mycket utgifter på den här bilen). Kan inte påstå att det var nåt jättefel på hjullagret, men jag besiktade bilen för nån vecka sen och fick en 2:a på besiktningen p.g.a. detta.
Volvo 240 B230F går fettigt

Har du flyttat över spridarna från gaml[…]

Kan även vara värt att lossa innersk&aum[…]

Nordic Plus vs Ultra

Hejsan Vad är egentligen skillnaden mellan No[…]

Jordpunkt V70-12

OK, det var om du skall ge starthjälp med sta[…]