Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vigg
Nehepp, nu tändes tusen juleljus igen. P0171 System too lean (B1). Börjar känna igen det här...

Hittade denna om att kolla bränsletrycket.

Schraderventil, är det en vanlig typ däckventil?, dvs funkar ett verktyg som man använder till däckventilerna?
Feltemas billiga bränsletrycksmätare är ju för förgasarmaskin max 15 psi. Deras nästa steg var ett set/låda för 2k..känns ju inte så aktuellt.
Hmm, nu börjar det bli lite intressant..jag SKA ha reda på vad fan e det är som strular :twisted:
Användarvisningsbild
av taxi
På min fuelrail sitter en däckventil lämplig för bränsletrycksmätning. Din är ju bara två år nyare än min?
av vigg
taxi skrev:På min fuelrail sitter en däckventil lämplig för bränsletrycksmätning. Din är ju bara två år nyare än min?
Tackar, då är det säkert samma :) då återstår att få tag i en bränsletrycksmätare för vettiga pengar.
av vigg
Skitskumt. På biltemas hemsida kostar setet för bränsletrycksmätning 219:- och i katalogen 1999:-...
Efter lite googlimg till så finner jag att en del använt en oljetrycksmätare..det har jag ju 1 ligger...hmm.
av vigg
Jag har kollat det så nog jag kan. Kört startgas typ överallt samt på avgassidan haft loss värmeplåten och kännt med handen samt lyssnat med en bit slang.
Finns det något annat bra sätt?
av vigg
Senaste update är kollat bränsletryck!. 45,5psi/3.14 bar. Det höll sig där även på varv.
Felet verkar vara "på gränsen"/intermittent. Nollar jag felkoden så tar det allt ifrån 5 min körning till många mil innan lampan tänds.
Förslag på nästa steg?
Användarvisningsbild
av Kloge
Kan inte V70 så bra men har du kollat lmm och eventuell map sensor?

Läckor kan vara svåra att hitta trots startgas? Har du inget att göra i helgen så byt insug/grenrörspackning samt packningen innan katalysatorn :wink:
av vigg
Senaste nytt på lamdafronten :lol:
Är väl uppe i något dygn effektivt sökande och läsande om allt från lamdor och bränsletryck till lmm (och några sidospår om nån skitbra deal från någon prins i något litet kungadöme i Afrika som bara ville ha 10k sålänge och så får jag 50 millar sen..å lite porr såklart)
Skämt åsido. Det KAN vara så att pettson har hjälp till även fast han inte ville denna gång :wink:
Hittade någon tråd från detta forum om något om att man ska ha av batterikabeln i 45 min när man bytt lamdasond.
Har gjort detta och tog en tur på 3-4 mil..ingen lampa ännu peppar peppar.

Fast jag är fortfarande nyfiken på vad det är för 2 parallella rör som går ut från en 10x10cm "liten box" på blocket precis under/bakom grenrören?
Rören är av dimension typ 5mm samt ca 10cm långa och går ihop tillsammans i en 3-polig skarv/elkontakt och sedan vidare i en kabel med ett räfflat hölje.
Vad fan e detta?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
Missljud -22 V60 T6

Stämmer att jag inte får ladda i vä[…]

Kollade i kabel stycket vid vänster bakdö[…]

Bakljus XC 60 -18