Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en S40 som helt plötsligt inte vill starta, det började med att jag började undersöka lite snabbt varför inte kupefläkten fungerade så jag började kolla upp reläna under ratten då någon sa att en av dom var till kupefläkten, drog ur dom och konstaterade att dom drog, därefter startade inte bilen, då upptäckte jag att jag hade satt tillbaka en relät på felplats, dvs en tom plats. Satt tillbaka det på rätt plats och starta bilen utan problem, körde in bilen i garaget för nogrannare felsökning.

Konstaterade att fläktmotståndet var defekt och böt det, vred på tändningen och fläkten gick så fint, därefter startade inte bilen. Såg att det var dåligt med bensin i bilen så jag slog i 20 liter till i den men den vägrar starta.

Får igång den på startgas men så fort gasen har förbrännts så dör bilen.
Bränslepumpen går när jag vrider på tändningen
Har provat med alla nycklar jag har till bilen för att utesluta startspärren
Trots att det finns bensin i bilen så lyser bränslelampan konstant med tändning samt under startförsök, kan det bero på något fel i bränslesystemet?
Har felsökt mera nu och soppalampan slocknar när bilen startar med startgas, har provat att läsa av felkoder på den men antingen var det fel på programmet eller bilen för jag fick ingen kontakt med bilen. Kan konstatera att det är tryck på spridarna iaf men av någon anledning så öppnar dom inte
Volvo V50 "Mr White"

Ja med den adra knoppen så, ja :)

På kylvätsketermometern ser man inte ba[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Om du tror att del är spridar fel, prova d&ar[…]

Felkod B5

Länken leder till en tråd starta[…]