Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Bytte mätarhus pga att belysningen inte funkade, efter bytet fungerade dock varken hastighetsmätaren eller trippen.. Har provat med flera andra mätarhus plus ett från min andra 740 som jag vet är riktigt, fungerade dock inte i denna bil. Har hört att det kan vara givaren på bakaxeln, men tycker det vore konstigt om den la av i samma veva som jag bytte mätarhuset? Nån som vet ifall det kan vara nåt annat som spökar? ??:-/
Testat igen att byta till originalmätaren som fanns i bilen från början? Var den också kass som de andra utbyttes mätarna?
Om det är så då måste det vara givaren på bakaxeln. Annars misstänker jag du sabbat jord kontakten .
sicnarf skrev:Testat igen att byta till originalmätaren som fanns i bilen från början? Var den också kass som de andra utbyttes mätarna?
Om det är så då måste det vara givaren på bakaxeln. Annars misstänker jag du sabbat jord kontakten .
Har testat den också och allt funkar utom hastighetsmätare och trippmätare. Har även bytt mätarhus en gång tidigare pga att varvräknaren visade fel, och efter det bytet funkade allt bra utom själva belysningen som var anledningen till att jag till slut bytte igen. Nån aning om vilken av alla kablar som kan vara jorden?
Kopplingen tar högt upp.

Har en citroen c5 2004 kopplingen där tar h&o[…]

Lite sent svar nu, men jag tror inte på att […]

Bromsar på S60

Att klossarna bak tar slut vid ganske tidiga milta[…]

Hej! Då var det min tur. Höger posit[…]