Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvooos60
Jag tog ut batteriet för att ladda och stängde igen bagageluckan innan jag kom på att det inte var så smart..

Jag kommer inte in med nycklarna så jag undrar om det finns någon knapp i kupen för att få upp bagageluckan?
Jämter handtaget till den vanliga öppningen sitter det en täckbricka. Tror det är till höger om öppningsknappen. På min bil är den grå. Men vet att vissa är svarta.
När man böjer sig ner så syns den lätt. Den ska du kunna lossa utan att använda mkt våld eller riskera att ha sönder den.
Du får kolla o använda eget huvud då jag inte hittade någon bild på google.
Dakom den täckbrickan sitter iaf ett lås du kan öppna med. Passa gärna på att rengöra låset när du ändå är där o gräver så slipper du att det bekar ihop till nästa gång.
Användarvisningsbild
av Perc
Har S60 elektrisk bagageöppning? På V70 är det ju ett mekaniskt handtag.

Själv skulle jag kopplat startkablar på pluspolen under huven istället. ;)
Perc skrev:Har S60 elektrisk bagageöppning? På V70 är det ju ett mekaniskt handtag.

Funkar ens det om inte batteriet är inkopplat?
Provocative skrev:
Perc skrev:Har S60 elektrisk bagageöppning? På V70 är det ju ett mekaniskt handtag.

Funkar ens det om inte batteriet är inkopplat?
Det ska väl fungera lika bra. Spelar väl ingen roll i "ända" du kopplar in dig. Det går ju utmärkt att både ladda och hjälpstarta där framme så nog får du liv i bilen om du kopplar in batteriet där. Glöm bara inte att jorda i karossen..

Tvättade bilen på länge idag och j[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

För att helt utesluta nåt annat skull[…]

Nu är det fixat. Problemet var att en o ring […]

Vakuumläckor och avgasläcka mellan motor[…]