Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bleak
Hej

Dieselvärmaren startar ej varken via manuell start eller via tiduret. Vid manuell start blinkar "PÅ" till i någon sekund för att sedan visa "AV" igen.

Har prövat som jag läst om på forumet att koppla bort batteriet för att nollställa ev. misslyckade start försök utan något lyckat resultat.

Har även lämnat in bilen på Volvobil för felsökning. De hittade en felkod som rörde något om fjärrstart utav värmaren men något sådant är inte installerat. De påstod att de kört värmaren OK i en halvtimme via datan men kunde inte heller få den att starta via bilens eget reglage.

Någon som har något förslag på ytterligare felsökning?

Tack på förhand
av basberoende
bleak skrev:Inte enligt killen på Volvobil som hade inne den för felsökning. Var det svårt/ dyrt att byta överhettningsskyddet?

Jag lämnade på en Boschverkstad och jag anser att dom saltade räkningen så in i helvete då dom tog 4600 för arbetet med delar och så. Överhettningsskyddet kostar 280:- typ. Men volvo hade fastpris på 1791:- med arbete och delar, sen 795:- för felsökning.

. Som jag uppfattat systemet så ska jag in[…]

Räcker bra att slå till med näven […]

Om man vil reparera en bil idag, da måste ma[…]

Motorvärmare

Fått höra att det laddas under tiden h&[…]