Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

SA4AQS skrev:Kolla i elshemat jag länkade till :wink: står iochförsig inte så mycket men det behövs ca 40w i belastning för att blinkrelät ska blinka i rätt hastighet så ett effekt motstånd per lysdiod ska fungera.
Relät var helt, jeey! :mrgreen:
Satte nu dit LED i alla lampor, med ett motstånd på 8 ohm och 25w parallellt med varje lampa, nu blinka det så fint så! :mrgreen:
Skulle dock velat byta ut reläet mot ett LED, känns onödigt att bränna bort massa effekt, några idéer på hur det kan åstadkommas? :|

Liten film, sitter glödlampa till vänster och LED till höger!
Svårt att se kanske, men är skillnad i tänd/släcktid! :-)-)
[youtube]RftMGJ8T9t0[/youtube]
Nu mins jag inte riktigt hur det såg ut men på knappen/relät finns det kanske ett runt hål som är täckt av en blank metall bit under den kan det finnas en potentiometer som man kanske kan ställa in, men jag vet inte då jag inte har provat men det kanske skulle kunna fungera.
Jag har ingen aning om det är 35 eller 55w, inte heller om det är 1 eller 2 kit, men det var en udda variant på paketering iaf! :lol:
Kommer inte öppna försen på söndag iaf, får väl gissa lite tills dess! :P

Bild
Såklart att det blev fel, fick en ymse blandning av ballaster :lol:
Fick iaf igång halvljuset med hjälp av 55w 3,2A ballaster, det blev riktigt bra! 8)
Sitter på ...ja, ni ser väl vart det sitter :lol:
Bild

Installation - Check, allt innanför! :D
Bild

I med LED i positionsljus - sitter på vänstra sidan i bild!
Bild

Fick även i LED i skyltbelysningen och sidoblinkers, krävdes lite modd med sistnämnda :???:
Sen tvättade jag glaset till skyltbelysningen :P
Bild

OCH, jag har bytt slangklämmor vid tanken!
Bytte den vid påfyllningsröret (denna var hel, dock väldigt rostig)
Sen hängde det en gigantisk och brusten slangklämma runt hela den svarta korken, såg spår av att den suttit runt den, så jag satte dit en ny! :roll:
Bild

Bild

Thats it for tonight...
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 24

Som jag nämnt tidigare kan jag inte ha en bi[…]

Var det inte stängt? Skärmavbild 2025-06[…]