- sön 11 nov 2012, 17:03
Har sedan i somras märkt att det kommer in vatten under mattan på förarsidan. Har läst här på forumet för att hitta en lösning på problemet. Har kollat diverse genomföringar, AC-komponenter etc utan att finna läckaget. Tills nu... Det visar sig att vattnet kommer in genom förardörren, rinner ut genom högtalarhålet ner på dörrlisten och ner på golvet. Tänkte att det kanske går att täta runt högtalaren. Sagt och gjort... Tätade med butyl runt högtalaren. Tog fram vattenslangen och spolade. Då kom vattnet ut genom kontakten på högtalaren :shock:. Efter bortmontering av högtalaren och kontroll så hittar jag inget fel förutom att det rinner väldigt mycket "rakt ner". Åker bort till Volvoverkstaden och visar hur det ser ut, eftersom jag inte vet vad som är normalt. Han tittar när jag sprutar med en schampooflaska fylld med vatten och säger att det förmodligen är tätningslisten på utsidan av dörren som är dålig. Naturligtvis köper jag en ny... Byter list, sätter tillbaka högtalaren och dörrsidan. Blir minst sagt konfunderad när jag kommer ut till bilen för kontroll nu när det har regnat och finner... att det är en stor pöl på golvet :-(O). Jag blir knäpp!!!
Är det någon här som har en lösning på varför det fortfarande kommer in vatten? Snart måste jag åka bort till Volvo för en felsökning och åtgärd, och det kan ju kosta hur mycket som helst, så det vill jag ju helst undvika...
Är det någon här som har en lösning på varför det fortfarande kommer in vatten? Snart måste jag åka bort till Volvo för en felsökning och åtgärd, och det kan ju kosta hur mycket som helst, så det vill jag ju helst undvika...

- By Lelleprinter