Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Många byter utan tolkar, de litar på markeringarna. För mig som amatör, och som aldrig hittade markeringarna var tolkarna ovärderliga. Som bonus fick jag perfekt inställda kamaxlar, något man aldrig kan vara helt hundra pä även om man hittar alla markeringar.
T-rex skrev:
Lucif3r skrev:Biltema har ju också en sats: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt ... vo-191450/

Kan inte uttala mig hur bra den är, men tycker väl den bör fungera bra för kamremsbyten iaf.
Å fan, den hade jag inte sett tidigare, är den satsen relativt ny?

Inte den blekaste, jag har haft den i en flik i webläsaren sen jag köpte mina bilar i maj :)
har nu kontrollerat kamremmen och troligtvis var den en kugg fel har flyttat den så den är nu rätt starta upp motorn efteråt och den går fortfarande kasst. kollade så att den tände på alla vilket den inte gjorde så jag bytte en tändspole på den som var helt död, går bra en i några sekunder tills den börjar hacka och leva sitt egna liv igen. jag skickar med 2 filmer som visar hur den går. är tacksam för alla förslag och svar på vad det kan vara som är galet jag kan få.

Christoffer

I fredags var det äntligen "om-besiktnin[…]

Det är bara bilar med elektronisk växelv[…]

EX60

Tittade på den i Show Room Kungsträdg&a[…]

Min mätare satt ovanför subframen innanf[…]