Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hk1971j
Så där ja... Ny bil beställd!

Efter mycket Excel kalkylerande om kostnader hit och dit bestämde jag mig för att skita i kalkylen.

Den visade som sagt att mitt val inte direkt var till fördel för plånboken, men desto mer för mitt ego :lol:

Har idag en V70 D3 MY11 med en hel del extra utrustning, så jag var ju tvungen att toppa detta ;-//

XC60 R-Design D4
Ice-White
Elstol + elinfällbara bakspeglar
kromade taklister
Delbart drag
Tonade rutor (5st)
Volvo On Call
Svart/grått läder med beige innertak

Jovars, visst kunde man klämt in både det ena och andra extra, men det räcker gott för mig.

Nu återstår bara väntan på en sisådär 2-3 månader!

:-DD
Användarvisningsbild
av MartinS
Kromade (matt alu?) taklister var ett bra val, jag tycker det ser riktigt trist ut med de svarta plastlisterna.

Nu är det bara att vänta då... ;)

/Martin
av hk1971j
MartinS skrev:Kromade (matt alu?) taklister var ett bra val, jag tycker det ser riktigt trist ut med de svarta plastlisterna.

Nu är det bara att vänta då... ;)

/Martin
ja, alu lister, helt rätt... :)

Nu blev höstmörkret helt plöstligt lättare att hantera!
av JimmyK
hk1971j skrev:Så där ja... Ny bil beställd!

Efter mycket Excel kalkylerande om kostnader hit och dit bestämde jag mig för att skita i kalkylen.

Den visade som sagt att mitt val inte direkt var till fördel för plånboken, men desto mer för mitt ego :lol:

Har idag en V70 D3 MY11 med en hel del extra utrustning, så jag var ju tvungen att toppa detta ;-//

XC60 R-Design D4
Ice-White
kromade taklister
Delbart drag
Tonade rutor (5st)
Volvo On Call

Jovars, visst kunde man klämt in både det ena och andra extra, men det räcker gott för mig.

Inte funderat på 20" fälgar? gör mycket för bilens utseende
Användarvisningsbild
av Honke
Jag gjorde i princip samma byte som dig, gick från V70 D3 till XC60 och är mer än nöjd!
Du kommer njuta varje gång du sätter dig i bilen. Vit R-Design är snyggt!
av hk1971j
JimmyK skrev:
hk1971j skrev:Så där ja... Ny bil beställd!

XC60 R-Design D4
Ice-White
kromade taklister
Delbart drag
Tonade rutor (5st)
Volvo On Call

Inte funderat på 20" fälgar? gör mycket för bilens utseende
Jo, jag funderade läääääänge på 20", men jag la det åt sidan då jag tyckte totalpriset drog iväg en del.

Men visst är det snyggt med 20" :D
av Halvmas
Den som väntar på nåt gott... :wink:
Grattis till en fin bil... Kan nästan lova att du blir nöjd.
av hk1971j
Halvmas skrev:Den som väntar på nåt gott... :wink:
Grattis till en fin bil... Kan nästan lova att du blir nöjd.
Tackar!

Jag provkörde en likadan specad bil faktiskt (kanske någon detalj som skillde sig åt)

Ringde till Bilia, Bra Bil o.s.v och frågade om dom hade en ICE White D4 Manuell med Svart läder, Beige innertak.

Svaret var ibland - Nej, men vi har en röd med Svart/Beige klädsel (men nej tack) :)

Vill verkligen sätta mig och provköra en bil så som jag ville ha den specad.

Till slut fick jag tag i en hos Bilia Sisjön :-)-)

Tja, först och främst grått, silve[…]

Batteridrivet är vad det är. Om de inte […]

Har läst lite om era oljebyte bekymmer. Verka[…]

Relä luftpump 850

Sitter en plastkåpa under kylaren, en skruv […]