Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av shadowline
Kan någon vänlig själ tala om för mig med säkerhet vad för skivor jag ska ha till navigatorn till min V70 -02?,det står DVD på spelaren i bagaget,dock så fick jag inte med någon skiva. Vilka årsm passar det imellan.:? vad jag läst efter på andra trådar så verkar det vara rena djungel med alla dessa tusentals olika versioner. Är även intresserad av att köpa beg om någon har lust att sälja sina skivor.

Mvh Janne
av shadowline
Tackar tack! Blir nog att höra efter på skrotarna efter en original skiva. Verkar vara så mkt jox med dessa andra suspekta versioner. Såg tidigare i någon tråd där det var en som hade funderingar på att bygga in en Garmin el dylikt i originalskärmen. Detta hade ju varit en bra ide ifall han lyckats. Kan tänka mig att man får slakta ex sin Garmin & förlänga kabelmattan till display & gömma själva gps-enheten under instrument panel och modifiera in skärmen i original Volvo gps skärm. Sen måste man ju sätta ut antennen på ett lämpligt ställe. Problem uppstår ju säkert med upp&nedgång av original skärm om man vill nyttja den funktionen. Nöjer man sig med att bara ha den i upprätt mode så underlättare det nog en massa.

Som sagt, spekulationer mest i dagsläget. Men omöjligt kan det ju inte vara, ingenting är omöjligt :) Vet inte på rakarm säga vilken storlek nu volvo har på sin display, men vore ju kanon om det inte var ett "udda" mått så att säga.

Någon som vet ifall snillen lyckades med att platsa dit en eftermarknads gps.? ??:-/

Mvh Janne
av shadowline
Dåså, nu vart en navigatorskiva beställd från bildelsbasen till en summa utav 250:-. Funkar inte ski*ten så tänker jag försöka mig in på att bygga om den till en eftgermarknad gps...om den så ska rullas upp&ner ner med vev :lol:

. Som jag uppfattat systemet så ska jag in[…]

Räcker bra att slå till med näven […]

Om man vil reparera en bil idag, da måste ma[…]

Motorvärmare

Fått höra att det laddas under tiden h&[…]