Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

En person backade in i min bil så hela regskylten spräcktes samt att det blev bulor på kofångaren som buktar inåt, räcker det för att byta hela kofångaren eller hur gör dom? förstår att ni inte kan ge 100% svar men kul och veta vad ni tror? har lämnat in en skadeanmälan och personen har redan erkännt.

BILD:

http://www.ladda-upp.se/bilder/ymajezufdqwwct/
Cox skrev:Det där värms ut och spacklas, efter detta på med färg

Okej och det blir bra då det är plast? vill ju inte ha någon skitlagning då det inte var mitt fel, hade ju hellre fått hela skiten utbytt, så tänkte vad man skulle säga när hans försäkringsbolag ringer upp, bilen förflyttades ca 5-10cm, handbroms och växel va i så han hade en bra fart när han backade på min bil, dragkrok hade han oxå.
Bror på hu intryckt den blev. Det är väldigt svårt att fixa en bucklig( skadad bumper. 80% av fallen köper man en ny å målar går fortare med.

:Edit om den har spruckit å de vill laga den be om en ny ändå kommer aldrig va lika hållbar igen som den var.
Tyvärr så värmer dom upp det och lagar det isf, dock va det ''bakom'' registreringsskylten så personen på volvo tyckte inte att det va värt det, det var min flickvän som lämnade in bilen, så jag ska ringa upp personen fre/måndag och snacka lite

Hur mycke kan man få ut i pengar tror ni, eller vad ska man ''försöka'' begära?

har inga funderingar på att sälja bilen heller då jag köpte bilen i somras och piffat upp bilen.
Inga problem att laga plastkofångare idag, det håller tills nästa krock utan problem, det var dok ett konstigt svar du fick att det inte var lönt att laga det. Du blev väl påbackad och således belastar kostnaderna ju inte dig. Å andra sidan siter ju skadan dold under reggskylten så det kanske kvittar om det lagas el ej, ingen lär ju någonsin glutta under plåten iaf.
Elpriset

Fast avgift för villa upp tll 63A hos oss (G&[…]

Volvo V50 "Mr White"

Ja med den adra knoppen så, ja :)

På kylvätsketermometern ser man inte ba[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Om du tror att del är spridar fel, prova d&ar[…]