Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vet inte om det här är någon hjälp för just ditt problem men jag har 3 st NBB Alfa 225 som inte på något sätt stör sensorerna för parkeringsassistansen på en XC70 -12. Då är ändå fästena och nummerplåten sänkta en del av estetiska skäl samt för att inte störa City Safety-anordningen uppe vid innerbackspegeln.

Vad gäller parkeringsassistansen så får man ju komma ihåg att ljusen sitter där (med den här något sänkta monteringen så syns dom inte alls innifrån bilen) och att marginalen framåt blivit något mindre än tidigare.
Allt fixat på Bilbolaget i Örnsköldsvik av "min" personliga och mycket duktiga serviceman. Fästena består bara av bockade järn fästade bakom nummerplåten samt strabiliseringsstag på ovansidan. Hela paketet har, som jag skrev tidigare, sänkts pga City Safe och av utseendeskäl. De övre stagen är av något grövre modell än vanligt och mycket stabila. Påkänningarna på monteringen är nog inte så stora med NBB-ljus då dom ju inte väger lika mycket som ljus med lamphus mm av metall. Själv tycker jag även att det är bra med ballasterna inne i lamphusen och inte utströdda någonstans under huven där jag redan har två externa ballaster till heljusen.

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?