Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xc70er
Hej

Är denna bil moddad? tyckte den såg lite annorlunda jämfört med andra xc90 i denna årsmodell.
Det kanske finns någon forumräv som ägt denna bil :)

Ska man lägga med i kalkylen att automaten behöver renoveras framöver?

mvh
Robban
Användarvisningsbild
av andreasb
Yes...den er moddad.. Ny støtfanger fremme + bak, ny grill, nye baklykter, nye sidespeil. Ser ut som om interiøret er byttet også, dette er vel fra en "inscription"-utgave, tror ikke de fantes så tidlig som 2004.
av Jespersen
Ja, där var det mycket ändrat, -07 -> utseende, och executive utseende på det. Inredningen är nog som sagt även bytt. Automatlådorna brukar väl hålla ca. 35 000 mil?

(13 ägare har den haft också) :shock:
Användarvisningsbild
av mhunter
ja moddad som övriga påpekat. Dock är det ju inget som nedvärderar. Bra pris och diesel går läänge och låångt och jävligt behagligt under tiden. Som alltid bör man kolla carfax innan ev. köp. flera ägare behöver inte alltid betyda just flera ägare, detta ser du i carfaxrapporten. Jag köpte en bil med 12 ägare, visade sig vara 4 riktiga brukare, resten firmor och överskrivningar mellan man och fru..

Vakuumläckor och avgasläcka mellan motor[…]

. Som jag uppfattat systemet så ska jag in[…]

Räcker bra att slå till med näven […]

Motorvärmare

Fått höra att det laddas under tiden h&[…]