Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej hej! jag har en volvo 245a en 88 med b230 f motor i och 2.2 systemet så är den tidiga. nu är de så att jag får ingen bränsle ut ur spridarna har kollat jordpunkter och bytt bränsle pumpsrelä även kollat säkringen vid fjäderbenstornet och de såg bra ut. pumparna pumpar precis som dom ska. har testat att byta btr:en men vet dock inte hur man testar om den är tasig eller hel? även kollat alla säkringar och dom är hela och fina borstat av hela säkrings boxen med stålborste så inga fel där. kan de va styrboxen som har bränt? gnista har jag och den är fin. jag körde bilen till garaget och när jag skulle starta den och köra hem tände den bara till en gång och inget mer sen? hjälp mig snälla vore jätte tacksam om någon vänlig själ kunde ge mig ett svar! tack på förhand:)
Nu är detta LH 2.2. Om det vore LH 2.4 och vevaxelgivaren (motsvarande funktion som hallgivaren) som var trasig, så skulle man varken få gnista eller bränsle. Det enda som fungerar i det läget är startmotorn. Nu vågar jag inte säga att det är så med en hallgivare, men det ligger nära till hands.
Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]

Ojämn gång.

Marelli-spjäll hmm möjligt fel. Testa at[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]