Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Camel
mattish skrev:Vill man köra med en laglig kombo så klaga inte. Det är värdelöst att det inte finns något pip.
Självklart borde det vara möjligt att styra ljusfunktion och ev. pip i menysystemet. Kostnaden för detta torde vara ringa.
Som jag ser det är det en ren viljefråga för biltillverkaren. För det kan väl inte handla om fantasilöshet?
av Kryss70
Nej det finns verkligen inget varningsljus för ljuset vilket är totalpiss på alla plan

Glöm aldrig bort att lämna bilen med ljusomställaren på halvautomatik (vänstra läget)!, så slipper du batterimeck (N)
av Raymond
Det finns ju ljud for presis all möjlig skit UNDTAGEN parkljus! Jag menar, pling for nyckel i, tendning på, öppen dörr och allt annat man faktisk är fullt medveten om, varför i himlens namn inte även för parkljus, som värklingen får konsekvenser iform av et urladdat batteri om man glömmer det?

Tänk till lite Volvo!
Användarvisningsbild
av Guru
Kan det vara så att Volvo helt enkelt inte designar bilen för att köras på parkeringsljus och ser inte detta som ett problem?
av AndS
Ska det införas en massa pip/plingljud måste de vara avstängbara, för jag vill inte ha skiten.
Gärna programmerbart för de som vill ha det.
Det finns flera varningar som jag skulle vilja kunna ta bort som "Ingen bältad bak", har ingen nytta av den heller, men visst kanske för barnfamilj.
Alla sensorer, mm, för varningar gör bilarna dyrare och skapar flera felkällor när bilarna åldras.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Guru skrev:Kan det vara så att Volvo helt enkelt inte designar bilen för att köras på parkeringsljus och ser inte detta som ett problem?
+1

Visst är det så, att köra med dimljus och parkeringsljus är ju ett hittepå hos en liiiten del av befolkningen!

Som kuriosa kan jag berätta att för ca 15 år sen så hörde jag i flera olika sammanhang att folk kallade dimljusen för "bög-ljus",
efter lite fundering på varför flera -av varandra- oberoende personer kallade det för det så var jag till slut tvungen att fråga runt lite varför de kallades så, och svaret jag fick -också från flera av varandra obereonde personer- var att bögar under en tid använde dimljusen just för att signalera att "här kommer en bög".
Som ett sätt att urskilja sig från mängden alltså...

Hur det nu i verkligheten var kan man ju undra, men det kan ju i alla fall vara lite kul att veta att när man åker runt med enbart dimljus och parkeringsljus så finns det trots allt en stor skara människor som tror att föraren är bög! :wink:
Användarvisningsbild
av Guru
Variosboy skrev: Hur det nu i verkligheten var kan man ju undra, men det kan ju i alla fall vara lite kul att veta att när man åker runt med enbart dimljus och parkeringsljus så finns det trots allt en stor skara människor som tror att föraren är bög! :wink:
En V70II full med barnstolar OCH bög, hur f*n gick det till? Om bara så en enda medtrafikant blir konfunderad är det värt det!
Ytterligaren en anledning att fortsätta med det alltså! :D Support your local gay!
Sorry för OT. :oops:
Användarvisningsbild
av MartinS
AndS skrev: Det finns flera varningar som jag skulle vilja kunna ta bort som "Ingen bältad bak",
Det kan programeras bort med hjälp av Vida, i flera olika steg. Jag sänkte varningen ett snäpp direkt när jag köpt bilen så att den endast informerar status på bälteslåset men inte bryr sig om hur dörrar öppnats/stängt

Är volvon verkligen så osmart att den inte stänger av p-ljuset automatsikt när batteriet börjar bli lågt? Det tycker jag hade varit smart och en bra lösning utan massa onödigt pipande.

/Martin <-- Inte alls sur, men ogillar onödiga pling.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Guru skrev:
Variosboy skrev: Hur det nu i verkligheten var kan man ju undra, men det kan ju i alla fall vara lite kul att veta att när man åker runt med enbart dimljus och parkeringsljus så finns det trots allt en stor skara människor som tror att föraren är bög! :wink:
En V70II full med barnstolar OCH bög, hur f*n gick det till? Om bara så en enda medtrafikant blir konfunderad är det värt det!
Ytterligaren en anledning att fortsätta med det alltså! :D Support your local gay!
Så du menar att det inte är tillåtet med homoadoptioner nu för tiden?
Att bögar skulle leva ett så annorlunda liv än "normla svensons" är inte min uppfattning i alla fall, och vad är mer Svensson än en V70 med barnstolar? :wink:
Användarvisningsbild
av Guru
Variosboy skrev:
Guru skrev:
Så du menar att det inte är tillåtet med homoadoptioner nu för tiden?
Att bögar skulle leva ett så annorlunda liv än "normla svensons" är inte min uppfattning i alla fall, och vad är mer Svensson än en V70 med barnstolar? :wink:
Var lite rädd för att det skulle kunna tolkas så men det var inte meningen. Svårt att få fram nyanser, ironi etc. i text. Det är inte jag som undrar hur f*n det gick till. Men om någon medtrafikant tror att man är bög pga p-ljus-dimljus så är de säkert så inskränkta att det inte tänker på homoadoption och således blir konfunderade. Hoppas ni förstår hur jag tänkte/menade och att ingen misstolkar!

Massa OT...

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?